خبرهای داغ:
آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم مطرح کرد

تقدیر از حضور پرشور ملت در راهپیمایی یوم الله قدس/تقویت جریان تکفیر برای انحراف از مسئله فلسطین است

امام جمعه قم با تقدیر از حضور پرشور ملت در راهپیمایی یوم الله قدس گفت: امروز در یک شرایط سخت و بحرانی قرار داریم چرا که دشمنان برای منحرف کردن ذهن مسلمانان از موضوع فلسطین به اختلاف میان امت‌های اسلامی و گروه‌های تکفیری دست زده‌اند.
کد خبر: ۸۸۷۷۷۱۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
تقدیر از حضور پرشور ملت در راهپیمایی یوم الله قدس/تقویت جریان تکفیر برای انحراف از مسئله فلسطین است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‎‌های نماز جمعه این هفته قم طی سخنانی با اشاره پیامدهای اجتماعی و فردی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: عمل به این فریضه دینی سبب تقویت ایمان انسان می‌شود و انسان را به درگاه الهی نزدیک می‌کند.

وی اضافه کرد: فردی که امر به معروف و نهی از منکر را ترک کرده است، در گناه دیگران شریک می‌شود چرا که این فرد نسبت به گناه بی‌توجه بود و برای اجرای واجبات دینی هیچ دغدغه‌ای نداشته است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه انسان مومن نباید نسبت به گناه بی‌تفاوت باشد، گفت: همانطور که افراد بد به علت رفتار نادرست خود عذاب می‌شوند خوبان جامعه نیز به علت سکوت در برابر گناهان مورد غضب خداوند قرار می‌گیرند؛ واقعیت جامعه این است که اگر مردم با شرایط مورد نظر مقابل گناهان و منکرات ایستادگی کند منکر و گناهی در جامعه باقی بماند.

وی با بیان اینکه ملاحظه کاری در امر به معروف و نهی از منکر مشکلاتی را در جامعه به دنبال داشته است، تصریح کرد: جامعه اکنون به علت ترک امر به معروف و نهی از منکر با مشکلات بسیاری مواجه شده و آثار اجتماعی این موضوع از آثار فردی آن مشکل‌سازتر است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه آخرین روزهای ماه مبارک رمضان درحال سپری شدن است، اظهار کرد: باید این روزهای باقیمانده را قدر دانسته و عبادت و کارهای خیر به ویژه رسیدگی به امور ایتام و نیازمندان را افزایش دهیم.

وی ز و گفت: حضرت امام خمینی(ره) در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس نام‌گذاری کردند، حضور مردم کشورهای مختلف در راهپیمایی این روز نشان می‌دهد که پیام امام بر قلب روشن دلان نشسته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روز قدس زمان ایستادگی مقابل مستکبران، فریاد علیه ظالمان و دفاع از مظلومان است، اضافه کرد: هر انسان آزادی که می‌شنود مردمی را از خانه و کاشانه اش بیرون کرده‌اند آزرده می‌شود؛ امروز در یک شرایط سخت و بحرانی قرار داریم چرا که دشمنان برای منحرف کردن ذهن مسلمانان از موضوع فلسطین به اختلاف میان امت‌های اسلامی و گروه‌های تکفیری دست زده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن مهره بازی خود را در منطقه عوض می کند، اظهار کرد: مهره آنها برای قراردادی ناچیز به مبلغ 500 میلیارد دلار هر کاری را انجام می‌دهد؛ علیه  جمهوری اسلامی ائتلاف درست می‌کنند چرا که جمهوری اسلامی فریاد دفاع از سرزمین قدس و امت اسلامی را سر می‌دهد؛ هر چند فلسطین اشغال شده و دستگیری شخصیت‌های تاثیرگذار در سطح منطقه ادامه دارد اما با صدای رسا و تبعیت از رهبری اعلام می‌کنیم فلسطین موضوع اول ایران اسلامی است.

حسینی بوشهری اتکا به خداوند متعال را راهکار اصلی موفقیت مردم فلسطین دانست و تصریح کرد: هیچ راهکار دیگری نمی‌تواند مشکلات مردم فلسطین را رفع کند.

وی از اقدامات تروریستی داعش در تهران یاد کرد و ادامه داد: ملت ایران از مسؤولان، نیروهای انتظامی، نظامی، سپاه و بسیج انتظار داشتند که سیلی محکمی به این گروه بزنند که به لطف خداوند سپاه سیلی محکم مردم ایران را به گوش داعشیان نواخت و این سیلی خبر نخست در سطح جهان شد؛ تحلیل‌گران خودشان گفته‌اند که سپاه پاسداران پیام روشنی برای رژیم صهیونیستی و اشرار منطقه داشته است که اگر این شرارت‌ها استمرار داشته باشد سیلی محکم‌تری خواهیم زد.

امام جمعه قم اضافه کرد: ما به سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی تبریک می‌گوییم و امیدواریم این افراد همچنان در صحنه مانده و برای امت اسلامی افتخارآفرین باشند.

وی با تاکید بر اینکه در روز ششم تیرماه به خاسته خداوند رهبری برای مسلمانان حفظ شدند، عنوان کرد: در آن روز حمله تروریستی منافقان به سنگ خورد و رهبری به عنوان یک ذخیره برای مسلمانان باقی ماند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دشمنان در هفتم تیرماه به دنبال تمام کردن کار انقلاب اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: به نگاه خودشان شهید بهشتی را به شهادت رساندند اما خبر نداشتند که شهید بهشتی‌های ایران، انقلاب را به درختی تنومندی تبدیل کرده‌اند.

وی فرارسیدن روز قوه قضاییه را به قضات و رئیس این قوه تبریک گفت و تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کارآمدی نظام به کارآمدی دستگاه قضایی بر می‌گردد. این مجموعه باید پاسخگوی مطالبات مردم، رهبری و نظام باشد، هر چند کارهای مطلوبی انجام شده است اما همچنان مردم انتظار ایستادگی در مقابل زورگویان و قانون شکنان را دارند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه مردم امنیت اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی می‌خواهند، عنوان کرد: امیدواریم قوه قضاییه با اجرای برنامه‌های خود بتواند مشکلات سر راه مردم را نیز رفع کند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر سنای آمریکا مطرح کرد: همانطور که رهبری به نخست وزیر عراق فرمودند «به آمریکا نباید اعتماد کرد»، این مصوبه اوج خباثت دشمنان را نشان به اثبات رسانده است.

ارسال نظرات