نماینده جنبش حماس در ایران رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای تمامی پایتخت‌های اسلامی دانسته تأکید کرد راهپیمایی روز قدس در حقیقت دفاع از امنیت ملی کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۷۷۵۵۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، "دکتر خالد القدومی" نماینده جنبش حماس در جمهوری اسلامی ایران برپایی روز جهانی قدس را راه حل مناسبی برای بازگرداندن مسئله مسجد الاقصی به اولویت اول امت اسلامی دانست و در این خصوص گفت: متأسفانه وضعیت منطقه بسیار پیچیده شده است و به‌دلیل اختلاف داخلی زیاد میان فرزندان امت اسلامی از هدف اصلی خود دور شده‌ایم، مسئله فلسطین که مسئله اصلی و مرکزی امت اسلامی است و می‌توان گفت که عادلانه‌ترین و پاک‌ترین هدف مسلمانان است از اولویت خارج شده است. امروزه شاهد دریایی از اختلاف‌ها در منطقه خود هستیم و این اختلافات باعث شده تا متأسفانه امروز رژیم صهیونیستی علی‌رغم اینکه به‌دلیل مشکلات داخلی بسیار زیادش باید در بدترین وضعیت خود باشد از نظر سیاسی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: مناسبت‌هایی همچون روز جهانی قدس باید مسئله قدس و فلسطین را به جایگاه اولویت اول جهان اسلام بازگرداند اما متأسفانه اختلاف‌های سیاسی موجود در منطقه باعث شده تا نتیجه مطلوبی از روز قدس حاصل نشود و امروزه به هدف اصلی این روز که به‌خاطر آن آخرین جمعه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده است توجه کافی نشود.

او همچنین تأکید کرد: باید به این نکته توجه کنیم که روز قدس تنها مناسبتی برای گرامی‌داشت قبله اول مسلمانان در آخرین جمعه ماه رمضان نیست و به‌طور قطع هدف امام خمینی نیز تنها توجه به مسئله قدس در یک روز به‌خصوص نبوده است. مسئله فلسطین باید یک مسئله فرهنگی و دغدغه همه‌روزه جوانان منطقه و ملت ایران باشد.

نماینده جنبش حماس به برگزاری مراسم روز قدس در فلسطین اشاره کرد و گفت: در فلسطین و خصوصاً نوار غزه مراسم روز جهانی قدس به‌طور گسترده‌ای برگزار می‌شود و تعداد زیادی از مقامات سیاسی جنبش حماس و سایر گروه‌های فلسطینی در این مراسم شرکت خواهند کرد، در حقیقت هدف از برپایی این مراسم بیش از آنکه یادآوری مسئله قدس باشد، اهتمام به آن و تلاش برای این مسئله است. روز قدس چه از سوی یک شیعه اعلام شده باشد چه از سوی یک سنی و چه از سوی یک عرب اعلام شده باشد و چه از سوی یک غیرعرب باید آن را گرامی بداریم و به هدف اصلی آن توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) این سنت حسنه را پایه‌ریزی کرد تا فرهنگ مردم را ارتقا بدهد و توجه آنان را به مسئله قدس معطوف کند، راهپیمایی‌های روز قدس رژیم صهیونیستی را آزار می‌دهد و ملت فلسطین را قدرتمندتر می‌کند. امیدواریم روز جهانی قدس بار دیگر ملت‌های منطقه را با یکدیگر متحد کند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: افرادی که حامل دیدگاه مقاومت و انقلابی در منطقه هستند با برپایی راهپیمایی روز قدس مسئله فلسطین را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گردانند و خطاب به جهانیان می‌گویند که ما همچنان مقاومت خواهیم کرد و از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و به جنگ با دشمن صهیونیست ادامه خواهیم داد. تهدید دشمن صهیونیستی تنها متوجه فلسطین نیست بلکه تهدید امنیتی این رژیم نامشروع متوجه تمام پایتخت‌های کشورهای اسلامی است.

خالد القدومی در همین خصوص ادامه داد: به همین دلیل برپایی راهپیمایی‌های روز قدس تنها اعلام همبستگی با فلسطین نیست بلکه در حقیقت تمامی ما در حال دفاع از خود هستیم زیرا رژیم صهیونیستی امنیتی ملت تمام مسلمانان را مورد تهدید قرار داده است، رژیم صهیونیستی که بر کشتار کودکان اصرار دارد تهدیدی برای امنیت تمام بشریت است، برای نمونه این رژیم در نوار غزه به‌خوبی از زمان خروج دانش‌آموزان از مدارس اطلاع داشت و عامدانه در این زمان اقدام به بمباران مناطق مختلف می‌کرد.

ارسال نظرات