بوی قدم های حضرت علی(ع) در شب های ری؛

روزه داران هر شب افطار میهمان هیات حضرت موسی ابن جعفر(ع) هستند

خبرگزاری بسیج: هیات حضرت موسی ابن جعفر(ع)، شهرری از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه پر خیر و برکت و ماه نزول رحمت، هر شب اقدام به تهیه غذا و افطاری به مردم روزه دار می کند.
کد خبر: ۸۸۷۷۵۳۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حاج محمود صادق، بانی و بنیانگذار هیات حضرت موسی ابن جعفر(ع) شهرری، می گوید: در طول یک ماه، حدود 70 میلیون تومان هزینه برای تهیه و پخت غذا صرف می شود که سعی کرده ام با توکل به خدا و به تبعیت از مولا امیر المومنین علی(ع) یک وعده غذای گرم سر سفره افراد نیازمند قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: اگر کسی پولی کمک کند، بر روی چشم می گذاریم و به دیده منت برای مردم خرج می کنیم، اگر هم مبلغی از سوی اشخاص اهدا نشود، باز هم بر خود وظیفه می دانم که خودم هر طور شده این کار را عملی کنم. چند روز قبل هم داماد حاج صادق مبلغ دو میلیون تومان برای تهیه افطاری به هیات حضرت موسی ابن جعفر(ع)  هدیه کرده بود.

 به رغم اینکه خود حاج محمد صادق و بقیه اعضای هیات خودشان می توانند هزینه تهیه افطاری را تامین کنند، اما اعتقاد و تاکید دارند که سایر مردم بویژه کسبه هم در این امر خیر مشارکت داشته باشند و این فرهنگ توسعه یابد و گسترش پیدا کند تا به جای چند نفر انگشت شمار، چند هزار نفر در این اقدام خداپسندانه مشارکت داشته باشند. فرقی هم نمی کند، پول تهیه یک پرس غذا را بدهند، 100 هزار تومان کمک کنند یا هزینه پخت غذای یک روز هزار نفر را بدهند، مهم این است که به تاسی از حضرت علی(ع) نوعدوستی، دیگر خواهی و فرهنگ کمک به مردم، بویژه نیازمندان گسترش پیدا کند.

او می گوید: تهیه و توزیع افطاری را از 12 سال پیش شروع کردم و به فرزندانم هم توصیه می کنم که ادامه دهنده این راه باشند. در حاشیه شهرری به عنوان یکی از جنوبی ترین مناطق تهران، افراد زیادی نیازمند، کارتن خواب و فقیر زندگی می کنند و آستان حضرت عبدالعظیم (ع) را ملجاء و پناه خود می دانند و به این آستان مقدس پناه می آورند . ما هم تلاش می کنیم هفته ای یک شب غذایی برای تعدادی از این افراد تهیه کنیم که به همین منظور، شب های جمعه مراسم دعای کمیل در حسینیه برگزار می شود و حدود 500 پرس غذا توزیع می کنیم که این برنامه ها موجب شده است تعدادی از افراد معتاد که در این مراسم شرکت می کنند، خود را بازیابند. 

 هرچند که حاج صادق خودش به تنهایی این بنا را معمور کرده است، اما به حرمت مقام پدر و از روی اخلاص و قدرشناسی، از پدر به نیکی یاد می کند و می گوید: این حسینیه را با کمک پدرم ساخته ایم. او ادامه می دهد: هیات قبلا در کاروانسرای دوقلو چارسوق بازار برگزار می شد که از خدا خواستم به من توفیق بدهد محلی دائم و مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری و جشن های اهل بیت(ع) بسازم و لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم این هیات را در کنار بازار کوچک شهرری بسازیم. زیر بنای این حسینیه 500 مترمربع است که حدود 40 سال پیش آن را به مبلغ 250 هزار تومان خریدم.

 از حاج صادق در مورد میزان هزینه ای که برای ساخت حسینیه صرف کرده است سئوال می کنم، او می گوید: من قرار نبوده که با ساخت این مرکز دینی تجارت و معامله کنم حساب و کتاب هم نکرده ام که چقدر برای ساخت آن هزینه کرده ام. فقط به یک چیز فکر می کردم و آن هم ساختن حسینیه و راه اندازی هیات بود هر چقدر پول دستم می آمد برای ساخت و تکمیل آن خرج می کردم.

  جد در جد حاج محمد از کسبه ی بازار شهرری بوده اند؛ شغل پدر بزرگ او کره سازی و لبنیاتی بوده، خودش هم مغازه لبنیات و کافه قنادی دارد که با کمک دو پسرش مغازه را اداره می کنند. او به فرزندانش توصیه و تاکید کرده است که چراغ هیات را بعد از او هم روشن نگه دارند و امید را در دل حاشیه نشینان جنوب تهران زنده کنند. 

 

 

 

 

ارسال نظرات