خبرهای داغ:
در بیانیه سازمان بسیج هنرمندان استان همدان آمده است: امام خمینی(ره) با نامگذاری روز جهانی قدس، ظرفیت‌سازی جهان اسلام برای شکل‌گیری جبهه فراگیر ضد صهیونیستی را هدف قرار داده بودند.
کد خبر: ۸۸۷۷۴۲۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج هنرمندان استان همدان به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

فلسطین سرزمینی است که اولین قبله مسلمانان، دومین مسجد اسلام و سومین حرم شریف بعد از مکه و مدینه در آن قرار دارد و امروز به نماد مردمی مظلوم و ستمدیده تبدیل شده است که با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در رمضان سال ۱۳۵۸ شمسی، فلسطین برای جهانیان، سمبل مبارزه مستضعفین با مستکبرین است و روز قدس، روز مقابله ملت‌هایى است که در زیر فشار ظلم امریکا و صهیونیست جهانی بوده و هستند. بر همین اساس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان نکاتی را جهت اطلاع ملت رشید ایران اسلامی عرض می دارد:

۱- حضرت امام خمینی(ره) با ابتکار نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، ظرفیت‌سازی جهان اسلام برای شکل‌گیری جبهه فراگیر ضد صهیونیستی و فراهم آوردن بسترهای لازم برای محو غده سرطانی اسرائیل از صفحه روزگار را هدف قرار داده بودند. تفسیرهای مختلفی از این ابتکار شده است. امام خمینی(ره) خود این روز را «روز حیات اسلام» می دانستند. وقوع انقلاب در کشورهای منطقه از شمال آفریقا تا بحرین، نشان از آن دارد که جهان اسلام روز قدس و پیام آن را جدی گرفته است. وقوع بیداری اسلامی در منطقه، جزو اولین آثار و چشم‌اندازهای حرکت بی‌مانند و راهبرد حضرت امام خمینی(ره) در ترسیم جایگاه واقعی قدس و نمادسازی از آن با عنوان روز قدس بوده است که اجازه نداد مسئله قدس در فلسطین محدود شود.

۲- در تمامی سال‌های گذشته، نظام سلطه با ترفندهای مختلف از جمله درگیری و تفرقه در جهان اسلام، تلاش کرده تا مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود که البته با هوشمندی و تدبیر رهبر حکیم انقلاب امام خامنه ای(مد ظله العالی)، مردم ایران و بخش قابل توجهی از امت اسلام، همچنان فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می دانند.

نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم در طول تشکیل رژیم منحوس اسرائیل، برای فراموشی مسئله فلسطین تمام همت خود را بر شکاف های جهان اسلام قرار داده که برجسته ترین آن، شکاف شیعه و سنی بوده است اما علمای بزرگ اسلامی اهل تسنن و شیعه از مصر و اردن تا عراق و ایران در مقابل آن ایستاده اند لیکن نظام سلطه هر روز جلوه سیاه تری از آن عرضه می کند که روشن ترین سند علیه جهان اسلام، تجهیز و ساماندهی، گروههای تکفیری از سوی آمریکا در منطقه از جمله داعش، جبهه النصره، القاعده و.. است.

امروز هر چند داعش، پیاده نظام و پیمانکار نظام سلطه است که فرماندهان ارشد آن، تحت آموزش‌های نظامی - اطلاعاتی موساد و سیا قرار دارند و لجستیک، مالی و تجهیزات آن توسط حاکمان روسیاه سعودی تامین می شود.

شاید تا امروز برای برخی این سوال وجود داشت که چگونه گروه‌های متحجر و عقب مانده تکفیری، این همه از رسانه و خبرگزاری های دنیا و شبکه های اجتماعی جهت انعکاس جنایات کثیف و سفاکانه‌شان، استفاده عالی می کنند؟ و حتما برای بسیاری روشن شده که این موضوع جهت آن است که علاوه بر اینکه از اسلام و مسلمانی چهره خشنی به دنیا عرضه نماید، درگیری را در درون امت اسلامی نهادینه کند اما در نهایت می خواهد جرم و جنایت رژیم صهیونیستی در سرزیمن های اشغالی دیده نشود و این در حالی است که داعش نیز جلوه دیگری از صهیونیسم جهانی است که این بار خود را در قالب افراطی گری اسلامی نشان می دهد.

۳- راهپیمایی روز قدس امسال در حالی برگزار می شود که خاورمیانه و جهان اسلام در شرایط ویژه ای قرار دارد. منطقه در آتش التهاب جریان صهیونیستی - وهابیت می سوزد؛ مردم یمن در قامت مرد، زن، پیر، جوان، کودک و.. زیر تیغ زهرآلود سران عقب مانده سعودی قرار دارند. ملت بحرین همچنان در مصاف با آل خلیفه مصمم بوده و در عربستان نیز بخشی از مردم به دنبال حقوق خود هستند و این موضوعات شرایطی است که در فلسطین نیز گفتمان سازش با رژیم صهیونیستی محکوم به شکست بوده و گفتمان مقاومت مورد پذیرش افکار عمومی قرار گرفته است. در چنین فضایی آرمان آزادسازی قدس طرفداران زیادی به خود جذب کرده است.

در این سوی نیز رژیم صهیونیستی هم اکنون در وضعیت سخت و دشواری از لحاظ بین المللی، منطقه ای و در داخل مرزهای فلسطین اشغالی به سر می برد. ناهماهنگی و اختلاف شدید بین احزاب صهیونیستی، مطالبات متعدد ساکنان مناطق اشغالی مبنی بر مهاجرت معکوس، امواج توفنده خشم و خروش ملت ها علیه رژیم صهیونیستی و ناتوانی حامیان بین المللی رژیم جعلی اسرائیل در حمایت از آن رژیم بخشی از مشکلات و چالشهای موجود علیه رژیم صهیونیستی است که همه این موارد از آثار و نتایج آن است که امت اسلامی، مسئله اول خود را فلسطین می‌داند.

۴- سازمان بسیج هنرمندان استان همدان نیز همپای امت اسلامی با حضور در راهپیمایی پرشور و شعور روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نوای آزادی قدس شریف را سر خواهد داد و بر این باوریم امسال فضای جهان اسلام جهت تأکید دوباره بر آزادسازی قدس در قالب راهپیمایی روز قدس آماده است. این آمادگی در نقطه ای مطلوب قرار دارد و می رود تا اصلی ترین دغدغه امام(ره) و رهبری که همانا آزادسازی قدس بوده است در آینده ای نه چندان دور، تحقق یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات