نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: فرایند تدوین بودجه سالانه کشور از تصویب تا اجرا دارای اشکالاتی است که باید برطرف شود.
کد خبر: ۸۸۷۷۲۵۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در نشست کمیته برنامه ریزی شاهرود در فرمانداری این شهرستان، افزود: در دولت هفتم، سازمان مدیریت تلاش زیادی کرد تا با کوچک کردن دولت اعتبارهای جاری را به کمترین میزان ممکن برساند و با افزایش اعتبار تملک دارایی، سهم استانی را افزایش دهد اما با توفیق چندانی رو به رو نبود.

وی اظهارداشت : این کار در دولت هشتم پیگیری شده و مهندسی دوباره ساختار دستگاه های اجرایی انجام شد اما در دولت بعد این ساختار به هم ریخت و علاوه بر افزایش نیروی انسانی، بودجه جاری نیز رشد چند صد درصدی یافت.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بیشترین بودجه کشور را هزینه های جاری دولت می گیرد، افزود : 21 درصد از این بودجه به اعتبارات تملک دارایی و عمرانی اختصاص می یابد و با توجه به تخصیص 50 درصدی اعتبارات استان در سال گذشته، می توان گفت در عمل 10 درصد از بودجه کل کشور به طرح های عمرانی اختصاص داده شده است.

حسینی شاهرودی با تأکید بر ضرورت کوچک سازی بدنه دولت، یادآور شد: برون سپاری امور و حذف ماموریت ها از جمله مواردی است که در این راه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که تفکیک دوباره وزارتخانه ها اگر به گسترش تشکیلات دولتی بیانجامد، مغایر با سیاست های کلان کشور است، گفت: ادغام 2 وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در گذشته غیرکارشناسی انجام شد و اکنون دغدغه دولت و مجلس این است که تفکیک دوباره آن ها سبب بزرگ تر شدن مجموعه دولت نشود بلکه آن ها به 2 دستگاه کوچک تبدیل شوند.

در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان شاهرود که با حضور مسوولان سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد، میزان اعتبارهای جذب شده دستگاه های اجرایی بررسی شده و میزان اعتبار سال جدید نیز به آنان اعلام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها