«همه بدانند آنها نخواهند توانست به ما سیلی بزنند بلکه این ما هستیم به آنها سیلی خواهیم زد».
کد خبر: ۸۸۷۷۲۲۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «همه بدانند آنها نخواهند توانست به ما سیلی بزنند بلکه این ما هستیم به آنها سیلی خواهیم زد» کسی نمی‌دانست از ورای این جمله طوفانی سهمگین در راه هست. طوفانی که  شاید کسی  فکرش را هم  نمی‌کرد. حتی کسانی که کار تمام عمرشان رصد منطقه هست نیز از این طوفان شوکه شدند.

به هر تقدیر پیرامون حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به محل استقرار داعشی‌ها و تکفیری‌ها می‌توان نکات زیر را مطرح کرد

1 ـ اینکه حمله موشکی دقیقاً بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب انجام شد نشان دهنده این نکته هست که کلام تعیین کننده در رویکرد نیروهای مسلح، ولایت است و لا غیر. شاید گفته شود براساس فرمانده کل قوا بودن رهبری، این تبعیت کاملا طبیعی است. در پاسخ باید گفت بله در ظاهر قصه این تبعیت طبیعی است اما هنگامی که به حواشی پیرامونی با دقت نگریسته شود که چگونه برخی‌ها با هوچی‌گری رسانه‌ای برای ایجاد مرکز تعیین‌کننده در غیر از ستاد کل نیروهای مسلح در تکاپوی شدید بوده و هستند آنگاه اهمیت این موضوع دریافت خواهد شد.

اینکه مجموعه‌های نظامی با وجود ارتباط بودجه‌ای با مجموعه‌ای دیگر اما صفر تا صد تمکین آنان در مقر حقیقی خود هست جای درنگ ویژه دارد. این درنگ تحلیلی از یک سو  به ما خواهد گفت که نیروهای مسلح، تنها یک امیر و سردار می‌شناسند و لا غیر و از سوی دیگر اوامر و فرامین این امیر و سردار را در هر شرایطی که باشند به سرعت عملیاتی و اجرایی خواهند کرد و این موضوع یک پیام روشن برای خارج از کشور نیز دارد.

2 ـ اینکه چرا "دیرالزور" انتخاب شد باید کمی راجع  این منطقه گفت تا اهمیت این انتخاب بیشتر و بهتر نمایان شود. دیرالزور استانی در همجواری حمص و رقه هست که تقریبا ۹۸ درصد آن در تصرف تکفیری‌ها و داعشی‌هاست. تنها فرودگاه این منطقه است که فعلاً در اختیار نیروهای دولتی است.

نیروهای دولتی به نوعی در محاصره تروریست‌ها قرار گرفته و همه راه‌های زمینی منتهی به آنان، توسط داعش مسدود شده است. حتی مایحتاج غذایی از طریق هوا برای آنان ارسال می‌شود. داعش از دو ماه قبل به جهت شکست‌های سنگینی که در حمص، رقه و حماه دریافت کرد اکنون تمام توش و توانش را در دیرالزور جمع کرد تا این نقطه را همچنان حفظ کند. اهمیت دیرالزور برای داعش به‌گونه‌ای است که از آن به نوع شاهرگ حیاتی آنها یاد می‌شود.

سپاه با علم به این اهمیت، حمله موشکی خود را در این منطقه متمرکز نمود، اگرچه به جهت سانسور شدید رسانه‌ای که تکفیری‌ها با همراهی جریان شوم رسانه‌ای غرب ایجاد کرده‌اند هنوز میزان خسارت وارده منتشر نگشت اما از جیغ و فریادی برخی از رسانه‌های حامی تکفیری‌ها می‌توان حدس زد که خسارت  وحشتناکی را داعش تجربه کرده است.

3 ـ  موشک باران محل استقرار داعش در پاسخ به یک حرکت کوچک و کور تروریستی بود. این موضوع از این منظر حایز اهمیت است که وقتی کشوری در  پاسخ به یک حرکت کوچک، اینگونه طوفانی و سهمگین  سیلی می‌زند قطعاً در برابر یک تهاجم بسیار ویرانگر و اصلا غیرقابل توصیف پاسخ خواهد داد و چون اینچنین است لذا، با این اقتدار موشکی سال‌های سال سایه جنگ از سر مردم این سرزمین رفع شده است. بنابراین یکی از دستاوردهای مهم این حمله موشکی تداوم امنیت و آرامش برای شهروندان ایرانی است.

4 ـ در بین تحلیل‌هایی که رسانه‌های بین‌المللی و فرا منطقه‌ای در این ارتباط منتشر کردند به‌نظر می‌رسد تحلیل "النهار" تحلیل قابل تاملی باشد. این رسانه عرب زبان در تحلیل خود این جمله را آورد که "با وجود اینکه ایران می‌توانست از طریق مستشاران نظامی خود که در صحنه نبرد با داعش حضور دارند انتقام بگیرد اما این کار را نکرد و  از داخل خاک خود به سمت تکفیری‌ها شلیک کرد. این حرکت، یک حرکت نادر محسوب می‌شود" اهمیت شلیک از خاک ایران آنچنان حایز اهمیت است که هیچ کارشناس و تحلیل‌گری نمی‌تواند چشم خودش را بر روی آن ببندد.

اینکه یک کشور در پاسخ دادن به حضور فیزیکی در منطقه هدف ندارد و از هر کجای سرزمین خود که اراده کند قادر است پاسخی کوبنده به مهاجم  و متخاصم دهد بسیار مهم است، این حرکت اقتدار ایران را به رخ دنیا کشید. قطعاً وقتی کشوری در برابر یک ترقه‌بازی اینگونه وحشتناک پاسخ می‌دهد در برابر تهاجم سر از پا نخواهد شناخت و پاسخی فوق‌العاده ویرانگر خواهد داد.

5 ـ فاصله محل اثبات موشک در دیرالزور در سوریه با تل آویو مرکز رژیم صهیونیستی زیاد نیست.فاصله‌ای که براحتی با موشک‌های سجیل با برد ۲۰۰۰ کیلومتر در تیررس خواهد بودو یا وقتی ایران موشک خود را از آسمان دو کشور عبور می‌دهد تا بتواند بخوبی به هدف بنشیند پس قطعاً قادر است که با هماهنگی لازم عبور از آسمان کشورهای مختلف را تجربه کند تا هدف‌های کلانتر را در دور دست بزند. قطعاً برخی کشورها و نیز جناب کدخدا! حساب کار خود را با این اقتدار به نمایش درآمده خواهند کرد.

6 ـ و آخرین نکته اینکه واقعه ترور تروریستی تهران در ۱۲ رمضان اتفاق افتاد. انتقام طوفانی سپاه در انتهای شب ۲۳ رمضان. این فاصله زمانی یعنی انتقام در مدت کمتر از ده روز  آن هم با توجه به کار اطلاعاتی پیچیده پیرامون محل هدف یک پیام مهم برای منطقه و نیز قدرت‌های فرامنطقه‌ای دارد و آن هم اینکه  انتقام‌گیری جمهوری اسلامی ایران هم در کوتاه‌ترین زمان بعد از تهاجم خواهد بود و هم از سوی دیگر بسیار ویرانگر و فراتر از مقیاس و ابعاد تهاجم خواهد  بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها