کارشناس مسائل سیاسی؛

امنیت پایدار امروز محصول بصیرت، هوش و آینده نگری نیروهای مسلح/جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی پاسخ های غیر قابل پیش بینی را دارد

مولایی گفت: بهت رسانه ای امریکایی ها و عربستانی ها دقیقا ریشه در این غیر قابل پیش بینی بودن رفتارهای بازدارنده کشورمان دارد، این موضوع بیانگر این است ما هم در عرصه تاکتیک و هم در عرصه راهبرد یک قدم از آنها جلوتر حرکت می کنیم و امنیت پایدار امروزمان محصول این بصیرت، هوش و آینده نگری نیروهای مسلحمان است.
کد خبر: ۸۸۷۷۱۷۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام سجاد (ع) کرج جلسه سیاسی با حضور کلیه پایوران و سربازان وظیف در حسینیه حضرت زهرا (س) برگزار گردید.

امنیت پایدار امروز محصول بصیرت، هوش و آینده نگری نیروهای مسلح/جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی پاسخ های غیر قابل پیش بینی را دارد

مولایی کاشناس مسایل سیاسی با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه اظهار داشت: ما سومین کشوری هستیم که بعد از روسیه و امریکا در کمال غافلگیری از موشک های نقطه زن در جبهه سوریه استفاده کردیم که این نشان از توانمندی فنی و اراده مستحکم سیاسی در بدست گرفتن ابتکار عمل در عرصه نبرد است.

 مولایی با اشاره به اخبار منتشر شده توسط رسانه های مختلف در ارتباط با این موضوع اظهار داشت: به نظر می رسد که سپاه دو نوع موشک برای هدف قرار دادن تروریست ها در سوریه استفاده کرده باشد، که با توجه به تصاویر، موشک های شلیک شده از پایگاه کرمانشاه، موشک های ذولفقار است که از خانواده موشک های فاتح 110 می باشد با سوخت جامد و سرجنگی و حدودا 500 کیلوگرم است.

وی گفت: موشک های شلیک شده از کردستان موشک قیام است با سرجنگی حدود 800 کیلوگرم که قابلیت جدا شدن در فاز نهایی را از بدنه موشک دارد که باعث افزایش دقت این موشک ها در لحظه برخورد با هدف می شود. 

مولایی تصریح کرد:  موشک های مذکور که با توجه به قابلیت جابجایی سریع، دقت زیاد و رادار گریزی برای مورد هدف قرار دادن پایگاه های هوایی امریکا در خلیج فارس توسعه پیدا کرده اند، در روز یکشنبه به خوبی قابلیت عملیاتی خود را برای امریکایی ها نشان دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: با وجود اینکه پدافند هوایی پاتریوت مستقر در ترکیه و قطر و همچنین پدافند هیمارس امریکا که در منطقه التف سوریه مستقر است، موشک های ما بدون هیچ گونه رهگیری در 17 کیلومتری امریکایی ها به اهداف خود اثابت کردند.

وی با بیان اینکه شلیک موشکک های سپاه به مواضع داعش دارای دو پیام بود گفت: در عرصه عملیاتی بیانگر پیشرفت قابل توجه در برنامه موشکی ما بود  و در عرصه راهبردی هم بیانگر این موضوع بود که جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی پاسخ های غیر قابل پیش بینی را دارد و اگر درگیری شروع شود این جمهوری اسلامی ایران است که تعیین می کند با چه منطقی ادامه یابد و در کجا و کی تمام شود.

مولایی اظهار داشت: دینامیسم بالای بازدارندگی متعارف ایران به قدری برای دشمنان شوک آور است است که واقعا پیش بینی حرکت بعدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای دشمنان غیر قابل پیش بینی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهت رسانه ای امریکایی ها و عربستانی ها دقیقا ریشه در این غیر قابل پیش بینی بودن رفتارهای بازدارنده کشورمان دارد، این موضوع بیانگر این است ما هم در عرصه تاکتیک و هم در عرصه راهبرد یک قدم از آنها جلوتر حرکت می کنیم و امنیت پایدار  امروزمان محصول این بصیرت، هوش و آینده نگری نیروهای مسلحمان است.

خبرنگار بسیجی: فرهادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار