این بازارچه به مساحت یک هزارمترمربع دارای 37 غرفه و در هر غرفه 2 الی 3 نفر در رشته های مختلف از جمله چرم،تراش روی شیشه،خیاطی،گلیم و صنایع چوبی مشغول بکار شدند.
کد خبر: ۸۸۷۷۱۴۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، صیاد جعفری فرد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردیس در آیین گشایش این بازارچه با اشاره به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری افزود: این بازارچه در راستای تولید و اشتغال جوانان و به منظور شناساندن و معرفی صنایع دستی استان البرز در مشکین دشت افتتاح شده است.

افتتاح اولین بازارچه تولیدی و متمرکز صنایع دستی استان در مشکین دشت فردیس

صیاد جعفری فرد افزود: این بازارچه به مساحت یک هزارمترمربع دارای 37 غرفه و در هر غرفه 2 الی 3 نفر در رشته های مختلف از جمله چرم،تراش روی شیشه،خیاطی،گلیم و صنایع چوبی مشغول بکار شدند.

وی اظهار داشت: امیدوارم با حمایت مسئولان استان و شهرستان فردیس در صنایع دستی بتوانیم با ارائه تسهیلات پایین در جهت توسعه فضای کسب و کارگام های موثری را برای جوانان برداریم .

جعفری فرد گفت: این بازارچه علاوه بر تولید و فروش محصولات این امکان را فراهم می کند تمامی صنعتگران به صورت دوره یکساله در این مکان حضور داشته باشند تا از امتیازاتی که برای صنایع دستی مهیا شده نهایت استفاده لازم را ببرند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردیس گفت: در این بازارچه حدود 75 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر غیر مستقیم برای تهیه مواد اولیه و عرضه و فروش این محصولات اشتغال ایجاد شده است.

جعفری فرد افزود: با توسعه بازارچه صنایع دستی و ارائه تسهیلات برای آنها می توانند در هر غرفه بیش از 10 الی 15 نفر مشغول بکار شوند که این نوید و گام موثری برای تولید اشتغال و کسب وکار برای جوانان شهرستان فردیس است.

وی گفت: این نمایشگاه می تواند در جهت حمایت و توانمندسازی افرادی که در خانه فضایی برای عرضه و فروش صنایع خود ندارند بستر مناسبی را فراهم می کند.

گفتنی است، این نمایشگاه دائمی در بازار مدرس مشکین دشت فردیس دایر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا 

ارسال نظرات