رتبه برتر مسابقات حفظ قرآن کریم:

همه باید احیاگر قرآن کریم باشیم

استاد غلامحسین فاتحی در محفل انس با قرآن ویژه کارکنان سپاه ناحیه شهرکرد تإکید کرد: همه باید احیاگر قرآن کریم باشیم.
کد خبر: ۸۸۷۷۱۱۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد غلامحسین فاتحی، رتبه برتر مسابقات حفظ قرآن کریم در محفل انس و کارگاه حفظ قرآن کریم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: باید با قرائت و عمل به دستورات قرآن کریم، انتظاراتش را برآورده کنیم.

فاتحی افزود: اولین انتظار قرآن از ما قرائت این کتاب الهی است و باید تا حدی که ممکن است روزانه قرائت قرآن داشته باشیم.

فاتحی خاطرنشان کرد:‌ دومین انتظار قرآن کریم از ما تلاوت است که به معنای دوره خوانی مداوم قرآن کریم است.

این کارشناس علوم قرآنی، گفت:‌ سومین انتظار قرآن کریم از ما ترتیل است، که به معنای زیبا خواندن قرآن است. یعنی درست خواندن قرآن را بیاموزیم تا زمینه ای برای درک بهتره مفاهیم آن باشد .

حافظ کل قرآن کریم، یادآور شد: چهارمین انتظار قرآن از ما، استماع یعنی گوش فرا دادن به صوت قرآن است .

وی، پنجمین انتظار قرآن از ما را تدبر دانست که انتظار ویژه ای است و گفت: ششمین انتظار قرآن از ما عمل به آیات الهی در زندگی فردی و اجتماعی می باشد.

فاتحی، تصریح کرد: هفتمین انتظار قرآن کریم از ما اقامه و بر پا داشتن و احیای قرآن است، که البته اختصاص به افراد ویژه ای دارد. حضرت امام(ره) از احیاگران قرآن بودند و تلاش کردند تا جامعه ای را بر اساس آموزه های قرآن شکل دهند.

وی، در پایان ضمن تلاوتی چند از آیات کلام الله مجید گفت: راه فهمیدن مفاهیم قرآنی انس گرفتن با آن است لذا ازخداوند متعال میخواهیم که به ما توفیق دهد انتظاراتی را که قرآن از ما دارد را به نحو احسن برآورده کنیم تا بدین وسیله قرآن کریم را از مهجوریت بیرون آوریم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار