۲۸۵ واحد صنعتی در شهرستان بویراحمد فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۸۷۶۹۱۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
فرماندار شهرستان بویراحمد در کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری این فعالیت ۲۸۵ واحد صنعتی فعال در بویراحمدشهرستان گفت: بیش از ۶۵ درصد نیروی فعال در حوزه صنعت در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.
نظری افزود: حدود ۷۰ واحد راکد در این شرستان وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۱۵ واحد راکد به جمع واحد‌های فعال استان اضافه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان بویراحمد زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند ادامه داد:ایجاد شغل پایدار در شهرستان بویراحمد وافزایش تسهیلات از برنامه‌های افزایش اشتغال در این شهرستان است.
وی بر ارائه‌ی آمار دقیق از سوی ادارات به فرمانداری شهرستان بویراحمد تاکید کرد وگفت:آموزش‌ها در ادارات باید کاربردی ومتناسب با نیاز روز بازار باشد.
حسین زاده رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری شهرستان بویراحمد نیز گفت: ۵ کارگاه آموزشی در این شهرستان به متقاضیان آموزشهای لازم را ارائه می‌دهند و هم اکنون ۵۰ پرونده کارگاهی صادر و به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.
مدیر عامل صندوق کارآفرینی استان هم از دو برابر شدن پرداخت تسهیلات به متقاضیان در سال جاری در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: این تسهیلات باسود ۴ درصد ومدت پرداخت ۳۶ تا ۶۰ ماهه است.
حسن پور افزود:اجرای طرح روستای بدون بیکار در دستور کار قرار گرفته ودر شهرستان بویراحمد ۴ روستا انتخاب شده است. توجه به بخش اشتغال باتوجه به نامگذاری شعار سال و به روز رسانی آموزش‌ها از جمله مصوبات این نشست بود.
ارسال نظرات