محمد میرکیانی میهمان برنامه سحرگاهی شبکه کودک می شود.
کد خبر: ۸۸۷۶۸۱۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبزگزاری بسیج محمد میر کیانی نویسنده داستانهای کودک و نوجوان در سحرگاه روز بیست و هفتم رمضان مهیمان برنامه سر سفره خدا خواهد شد.
 
محمد میرکیانی نویسنده، کارشناس ادبیات و مدیرفرهنگی است که انتشار بیش از ۷۰ جلد کتاب در قالب داستان کوتاه، رمان، فیلمنامه برای کودکان ونوجوانان و نگارش آثار پراکنده برای بزرگسالان را در کارنامه خود دارد.
 میرکیانی تا کنون برنده سه دوره جایزه کتاب سال و تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برنده جایزه‌های گوناگون از جشنواره‌های گوناگون داخلی است و ترجمه وانتشار آثار در کشورهای ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه و تاجیکستان، سردبیری مجله سوره نوجوانان و برنامه‌های رادیویی قصه ظهر جمعه و از سرزمین نور در صدای جمهوری اسلامی ایران از جمله فعالیت‌های اوست.
 او در مجموع به مدت ده سال مدیر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و گروه‌های کودک ونوجوان شبکه‌های یک، دو و شبکه جهانی جام جم بوده است و هم اکنون قائم مقام شبکه کودک سیماست.
 بیش از دویست و بیست قصه از آثار او در مجموعه‌های داستانی و پویانمایی استفاده شده که پویانمایی «قصه ما مثل شد» و «شب‌های شیرین» از مشهور ترین آنهاست.
 
بی شک مشهور ترین اثر میرکیانی داستتان تن تن و سندبا است که تقریض عجیبی از سوی رهبر انقلاب بر آن منتشر شده است. ایشان در باره این کتاب استاد میر کیانی می نویسند:«بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم ...من هم همین قصّه را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند. حالا خوب شد، شاهد از غیب رسید! راوی این حکایت که خود همه چیز را به چشم خود دیده، حکایت تن‌تن و سندباد را چاپ کرده است. حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه‌ی این کتاب را به همه‌ی بچه‌ها بدهم...»
ارسال نظرات