غفوری گفت: در شرایط فعلی منطقه مخصوصاً زمانی که داعش با حمایت قدرت های فرامنطقه ای و منطقه ای هر روز حملات و هجمه هایش بیشتر می شود، باید با حضور گسترده و دشمن شکن خود در روز قدس به ندای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و در واقع به ندای «هل من ناصر» امام حسین(ع) در روز عاشورا پاسخ دهیم.
کد خبر: ۸۸۷۶۸۱۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر نگاهی به تاریخ معاصر جهان مخصوصاً منطقه خاورمیانه بیندازیم می بینیم که متاسفانه جغرافیای سیاسی منطقه توسط قدرت های استکباری به هم ریخته است. از جمله اینکه در منطقه خاورمیانه به خصوص کشوری از صحنه جغرافیای سیاسی به نام فلسطین حذف می شود و یک کشور جعلی و اشغالگر به نام رژیم اشغالگر اسرائیل متولد می شود. در واقع به تعبیر امام این رژیم یک غده سرطانی است که هدف آن نه تنها کشورهای اسلامی بلکه تمام ملت های دنیا است.

دکتر اکبر غفوری ادامه داد: امام خمینی(ره) در پیام خود به مناسبت نامگذاری روز جهانی قدس می فرمایند هان ای مسلمانان جهان و مستضعفان گیتی به پا خیزید و مقدرات خود را به دست گیرید، تا کی نشسته‌اید که مقدرات شما را واشنگتن یا مسکو تعیین کنند؟ تا کی باید قدس شما در زیر چکمه‌ تفاله‌های آمریکا، اسرائیل غاصب پایکوب شود؟ تا کی سرزمین قدس، فلسطین، لبنان و مسلمانان مظلوم آن دیار در زیر سلطه جنایتکاران به سر برند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به توجه رهبر انقلاب به مساله فلسطین نیز گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: مسئله قدس یک مسئله شخصی نیست و یک مسئله مخصوص به یک کشور و با یک مسئله مخصوص به مسلمانان جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ای است برای موحدین جهان و مومنان اعصار گذشته، و حال و آینده، از روزی که مسجدالاقصی پی ریزی شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است ...باید مبارزه ادامه داد.

وی به سخنان تاریخی استاد شهید مرتضی مطهری در مورد مساله فلسطین اشاره و ابراز داشت: شهید مطهری می فرماید اگر پیغمبر اسلام زنده می ‏بود، امروز چه می‏ کرد؟ درباره چه مسأله‏ای می ‏اندیشید؟ واللَّهِ و باللَّهِ قسم می‏خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش امروز از یهود می‏لرزد... واللَّهِ و باللَّهِ ما در برابر این قضیه مسؤولیم. به خدا قسم مسؤولیت داریم. به خدا قسم ما غافل هستیم. واللَّهِ قضیه‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است، این قضیه است... اگر حسین بن علی بود می‏گفت: اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمرِ امروز موشه دایان‏ است. شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمرِ امروز را بشناس...

غفوری تاکید کرد: در شرایط فعلی منطقه مخصوصاً زمانی که داعش با حمایت قدرت های فرامنطقه ای و منطقه ای هر روز حملات و هجمه هایش بیشتر می شود، باید با حضور گسترده و دشمن شکن خود در روز قدس به ندای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و در واقع به ندای «هل من ناصر» امام حسین(ع) در روز عاشورا پاسخ دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به لزوم حمایت از فلسطین طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: دایره قلمرو دین اسلام صرفا مومنان و اهل ایمان نیستند بلکه در حدیثی می فرماید، «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» کسی که صدای فردی را بشنود نفرموده صدای مسلمانی را بشنود. فردی ندا بدهند که ای مسلمانان به داد من برسید و به او جوابگو نباشند مسلمان نیستند. لذا آنچه از متون دینی ما برداشت می شود، این است که اسلام یک دین جهان شمول است. همچنین درآیات قرآن خطاب «یا ایها الناس» است، خطاب قرآن ای مردم است. بنابراین در قانون اساسی ما هم اشاره می کند وظیفه دولت اسلامی حمایت از نه تنها مسلمانان بلکه مستضعفین جهان می باشد و همچنین در سیاست خارجه جمهوری اسلامی به این موضوع اشاره کرده است که باید نظام اسلامی نه تنها از منافع و مصالح مسلمانان که از منافع مستضعفان جهان هم حمایت کند چرا که آنها بیشترین مخاطبان و کسانی هستند که گرایش به اسلام دارند.

ارسال نظرات