در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

گردهمایی طلاب در وداع با میهمانی ماه خدا

همزمان با روزهای آخر ماه میهمانی خدا طلاب، دانش آموختگان، اساتید و مسئولان مدرسه علمیه خواهران با حضور مسئول حوزه خواهران حجت الاسلام سلیمانی گرد هم آمده و این روزهای پایانی را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۸۷۶۸۰۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، همزمان با روزهای آخر ماه میهمانی خدا طلاب، دانش آموختگان، اساتید و مسئولان مدرسه علمیه خواهران با حضور مسئول حوزه خواهران حجت الاسلام سلیمانی گرد هم آمده و این روزهای پایانی را گرامی داشتند.

در این مراسم با شکوه حجت الاسلام سلیمانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار گفت: یکی از مسائلی که زنان باید بیاموزند سبک زندگی اسلامی طبق فرهنگ دینی و اسلامی است که در این راستا اسلام یک برنامه دقیق و حساب شده ای را پیش روی همه بخصوص زنان قرار داده است.

وی افزود: اولین مسأله که مورد توجه مادران بوده تربیت دختران است، چرا که اگر دختران که مادران آینده کشور هستند درست تربیت شوند موفقیت بیشتری را به ارمغان خواهند آورد. و در این زمینه آنچه حائز اهمیت است مسائل تربیتی فرزند است که اسلام 1400 سال قبل توصیه هایی از جمله در مورد نحوه لباس پوشاندن، نحوه رفتار درست و ... را برای مادران بیان کرده است.

مسئول حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق اظهار کرد: دومین مسأله اذان و اقامه گفتن در گوش نوزاد است چرا که قبل از اینکه چیزی در مغزکودک ثبت شود بهتر است اولین صدا، اسم خدا و پیامبر(ص) باشد.وی در ادامه سومین مسأله را اسم زیبا بر کودک نهادن معرفی کرد و افزود: اسم زیبا گذاشتن از جمله حقوق فرزند بر پدر و مادر است.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به مسأله ازدواج در فرزندان رعایت شرایط هم کفو بودن را مهم بیان کرد و گفت: ازدواج یک مسأله درونی است که لازم است تمام شرایط در آن مورد توجه قرار بگیرد زیرا عدم رعایت مسأله هم کفو بودن زمینه خدشه دار شدن عفت و حجاب را برای مرد و زن دنبال می کند، آنچه پایه های زندگی زن وشوهر را محکم می کند محبت و دوستی است.

گفتنی است در پایان این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت حضار بر خوان متبرک افطاری گرد هم آمدند.

ارسال نظرات