جشن بزرگ روزه اولی‌ها ویژه 550 دانش آموزان پسر شهرستان دامغان به همت اداره آموزش و پرورش این شهرستان در فضایی آکنده از نشاط معنوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۷۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، در این مراسم که همزمان با شامگاه بیست و پنجمین روز از ماه میهمانی خدا در محل حسینیه اعظم معصوم‌زاده برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان، ماه مبارک رمضان را فرصت تقویت اراده و انگیزه مسلمانان در برابر گناه، معصیت و دنیاطلبی دانست و اظهار داشت: بکوشیم از ذخیره معنوی که در رمضان گرد آورده‌ایم همچون گنجینه‌ای در دیگر ماه‌ها محافظت نموده و درس‌های این ماه را فراموش نکنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه همه و بالاخص نوجوانان پاک و شایسته بکوشند در روزهای اندک باقی مانده از بهار قرآن سرزمین دلهایشان را نورانی کنند، افزود: روزه گرفتن در هوای گرم و ساعات طولانی برای نوجوان آگاه و باایمان ایرانی، تمرین داشتن عزمی راسخ و اراده‌ای مستحکم در برابر معاصی و البته دشمنان است.

امام جمعه دامغان خطاب به روزه اولی‌ها گفت: در ماه مبارک رمضان باید رفتارما منطبق با سیره عملی و اخلاقی ائمه اطهار(ع) باشد، بکوشیم از میان صاحبان علم و اندیشه و ایمان الگوهایی مناسب برگزینیم همانا رمضان ماه، الگو گزینی و الگو سازی و الگو شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با اشاره به روز جهانی قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان خاطر‌نشان کرد: شما جوانان و نوجوانان ذخایر اصلی این مرز و بوم و نظام اسلامی هستید، تاریخ انقلاب را خوب مطالعه کنید، حضور شما در صحنه‌های مهمی همچون راهپیمایی روز قدس، جوابی درخور برای کسانی است که برنامه‌ها و بودجه‌های فراوانی را برای بی‌دین کردن جوانان ما صرف می‌کنند.

حسن کاتبی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در این مراسم ضمن برشمردن ویژگی‌های یک نوجوان مکلف و متعهد و نقش مهم توجه به فرایض الهی در افزایش نشاط معنوی، اضافه کرد: 550 روزه اولی پسر و 500 دختر دانش آموز روزه اولی شهرستان دامغان باید توفیق روزه‌داری را فرصتی کم‌نظیر برای ارتباط عمیق با خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) و مجالی نیکو برای فراهم کردن زاد و توشه معنوی بدانند.

گفتنی است، اجرای تواشیح توسط گروه کانون میثاق دامغان، مداحی دو تن از دانش آموزان، ضیافت افطار و اقامه نماز جماعت و مغرب و عشاء به امامت امام جمعه دامغان از دیگر بخش‌های جشن بزرگ روزه اولی‌ها در این شهرستان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها