تحریم آل سعود و هم پیمانانش علیه کشور قطر، مقطعی است

حجت الاسلام موسوی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: تحریم آل سعود و هم پیمانانش علیه کشور قطر علی رغم ضرر مقطعی ،خیلی زود جبران خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۶۷۶۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان؛حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهر وحدتیه در خطبه های این هفته در جمع نمازگزاران، ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنین(ع) به ابعاد مظلومیت علی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ابعاد مظلومیت علی (ع) بواسطه اتهام شرکت امام علی در قتل عثمان بود زیرا همان گونه که می دانیم طلحه و زبیر از اولین کسانی بودند که بیعت شکنی کردند و در مدینه علیه عثمان شورش کردند و مردم هم عثمان را در منزلش به قتل رساندند.

وی افزود: بعد از حکومت امام علی(ع)، حضرت را متهم به قتل عثمان کردند و حضرت در پاسخ آن ها فرمود: به خدا قسم از انتساب هیچ منکری به من خودداری نکردند و در رفتار میان من و خود رعایت انصاف را نکردند ایشان حقی را طلب می کنند که خود آن را واگذاشتند و خونی را می خواهند که خود ریخته اند.

حجت الاسلام موسوی هم چنین به شبهات "عدم توافق عمومی مردم در بیعت با امام علی و "اتهام عدم مشورت با اصحاب" پرداخت و ادامه داد: برخی افراد می گفتند علی(ع)در حکومت استبداد دارد و با اصحاب مشورت نمی کند در حالی که بیش ترین کارگزاران و مشاوران امام علی(ع) از اصحاب بودند.

"نافرمانی سپاهیان" یکی دیگر از مظلومیت های امام علی(ع) در دوران خلافت بود که خطیب نماز جمعه وحدتیه به آن پرداخت و بیان داشت: مردم در زمان امیرالمونین(ع)به سه دسته تقسیم می شدند:"به اکراه آمدگان"،بهانه آورندگان و نشستگان و به جنگ نیامدگان بود که بهانه های مختلفی برای عدم حضور در جنگ و تفرقه در صفوف جنگ می آوردند و علی(ع) را متهم به دروغگویی می کردند.

حجت الاسلام موسوی در برخی دیگر از سخنان خود به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان و تعبیر "آتش به اختیار" پرداخت و خاطر نشان کرد:"آتش به اختیار" حس مسئولیت دانشجویان را در عدم انحراف آرمان های انقلاب بیش تر می کند و با وجود این حرکت از طرف رهبر معظم انقلاب سند 2030 از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شد.

ایشان هم چنین در پایان سخنان خود با اشاره به تحریم آل سعود و هم پیمانانش علیه کشور قطر تصریح کرد: قطر یکی از پیشرفته ترین کشور دنیا است و بیش ترین سرمایه گذاری کشورهای اروپایی در کشور قطر است و در عین حال یکی از سرمایه دارترین کشور دنیاست و قطر از این تحریم ها ممکن است ضرر مقطعی ببیند اما خیلی زود جبران خواهد شد.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا در روزهای اخیر به عربستان سفر کرد و منطقه را ناامن جلوه داد تا از این طریق بتواند به عربستان تسلیحات نظامی بفروشد و از سوی دیگر به حاکم قطر گفت که عربستان برای تو تهدید است و به قطر هم تسلیحات نظامی فروخت و چند روز دیگر عربستان و قطر را با همدیگر درگیر جنگ می کند.

ارسال نظرات