بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به وزارت امور خارجه با صدور نامه‌ای سرگشاده به وزارت امور خارجه اعلام کرد: مسئولان به ملت شریف توضیح دهند که سرنوشت این توافق با توجه به نقض عهدهای مکرر آمریکا با وجود فرمان ۹ ماده‌ای مقام معظم رهبری مبنی بر تایید مشروط برجام، به کجا خواهد انجامید؟!
کد خبر: ۸۸۷۶۷۵۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از استان فارس به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خطاب به وزارت امور خارجه با صدور نامه‌ای سرگشاده به وزارت امور خارجه اعلام کرد: مسئولان به ملت شریف توضیح دهند که سرنوشت این توافق با توجه به نقض عهدهای مکرر آمریکا با وجود فرمان ۹ ماده‌ای مقام معظم رهبری مبنی بر تایید مشروط برجام، به کجا خواهد انجامید؟!

 متن کامل این نامه به شرح زیر است:

در بادی امر جای آن است که بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز از فعالیت های خستگی ناپذیر دیپلمات های مومن و غیور جمهوری اسلامی قدر دانی کرده و به آنان خسته نباشید بگوید و لیکن دولت خبیث و استعمار گر ایالات متحده آمریکا با مکر و حیله و فریب در صدد کم اثر کردن این تلاش ها و اعمال فشار مضاعف بر ملت شریف ایران است.

 همان طور که مستحضر هستید اخیرا تحریم های جدیدی تحت عنوان s722 در سنای آمریکا به تصویب رسیده و مفاد این تحریم نشانگر آن است که آمریکای جنایتکار قصد آن دارد که فشار اقتصادی بر ملت ایران را به بهانه های غیر هسته ای افزایش دهد. چنانچه در متن این قانون ذکر شده طبق دستور اجرایی 13224 هر آنکس که به یک سازمان شناسایی شده ذیل این دستور اجرایی، خدماتی ارایه دهد (هر نوع خدمتی اعم از خدمت بانکی یا غیر بانکی) مشمول تحریم‌های ثانویه بانکی آمریکا می‌شود. به این صورت که آن فرد یا نهاد ارایه دهنده خدمت خودش نیز در لیست تحریمی آمریکا یا همان SDN قرار می‌گیرد. یعنی دیگر خبری از یک تنبیه موقتی نیست، بلکه آن شخص یا نهاد به طور کامل در لیست تحریمی قرار می‌گیرد.

 

این قانون وقتی در کنار تحریم های قبلی آمریکا قرار می‌گیرد، شرایط را بسیار پیچیده می‌کند؛ چرا که در قانون IFCA-2013 هر فرد یا نهاد ایرانی یا فرد یا نهادی که به واسطه ایران در لیست تحریمی آمریکا SDN قرار بگیرد، مشمول تحریم‌های ثانویه بانکی نیز می‌شود. در نتیجه آن هیچ کسی در دنیا نباید چه مستقیم و چه غیرمستقیم با این فرد و نهاد همکاری کند، در غیراینصورت با تنبیهات جدی امریکا روبه‌رو می‌شود. از این رو آمریکا می تواند هر بانک خارجی که با ایران همکاری می کند را به بهانه واهی کمک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد جریمه قرار دهد و با تصویب این قانون ریسک سرمایه گذاری خارجی در ایران بیش از پیش خواهد شد.

این تحریم صراحتا ناقض بندهای 26 و 29 برجام بوده و در کنار تمدید تحریم های ISA که چند ماه پیش اتفاق افتاد موارد متعدد نقض برجام توسط آمریکا را نشانگر است. حال مطالبه ملت و دانشجویان از دست اندرکاران محترم وزارت خارجه این است که به ملت شریف توضیح دهند که سرنوشت این توافق با توجه به نقض عهدهای مکرر آمریکا با وجود فرمان 9 ماده ای مقام معظم رهبری مبنی بر تایید مشروط برجام، به کجا خواهد انجامید و منافع اجرای یکطرفه آن از سوی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

 و السلام من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
ارسال نظرات