خبرهای داغ:
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جریان بازدید شهردار تهران از خانه تاریخی اتحادیه گفت: فاز نخست مرمت خانه تاریخی اتحادیه؛ نیمه نخست امسال به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۷۶۶۹۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران صبح امروز ۳۱ خردادماه از روند مرمت بناها، بازسازی خانه تاریخی اتحادیه و احداثات جدید در جریان آخرین روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

شهردار تهران در جریان این بازدید ضمن رضایت از روند مجموعه اقدامات صورت گرفته در این بنای تاریخی گفت: شهرداری تهران در طول این ۱۲ سال در حوزه میراث؛ اقدامات شایسته‌ای را به ویژه در منطقه ۱۲ انجام داده است و در راستای حفظ این بناهای تاریخی باید این بنا‌ها با کیفیت بسیاری مرمت و بازسازی شوند.

یزدانی نیز در جریان این بازدید با بیان این که شهرداری تهران بر اساس الزام شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۲ ملزم به خرید خانه تاریخی اتحادیه شد، گفت:تملک خانه تاریخی اتحادیه در شهریورماه ۹۴ صورت گرفت است و این خانه تاریخی ۸۸۰۰ مترمربع مساحت دارد که از مجموعه ابنیه‌های تاریخی منطقه ۱۲ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این که این خانه تاریخی در دوره‌های مختلف تاریخ معاصر، کارایی‌های مختلفی داشته است و اتفاقات و تصمیمات بسیار مهمی در این خانه گرفته شده است و بر طبق پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص خانه تاریخی اتحادیه از تاریخ‌های معاصر گوناگونی برخوردار است، گفت:این خانه تاریخی که خانواده اتحادیه در آن زندگی می‌کردند؛ دارای ۳۵۰۰ متر بنای مسقف است که ۴ امارت و ۳ حیاط که شامل حوضخانه و حمام است و متشکل از ۸ حوض، ۶ آب انبار قدیمی و مجموعه‌ای از شبکه‌های آبرسانی تاریخی است.

یزدانی اضافه کرد: ابنیه‌های موجود در محوطه خانه تاریخی اتحادیه متشکل از معماری دوره قاجار، پهلوی اول و دوم می‌باشد و این مجموعه دارای دو در ورودی است که یک ورودی از خیابان لاله زار و یک ورودی از خیابان فردوسی می‌باشد.
وی با ذکر این نکته که تاکنون بیش از ۵۰ جلسه شورای راهبری معماری تشکیل شده است که متشکل از معماران و مرمت گران برجسته کشور بوده است، گفت: بیش از ۵۰ کارشناس هنری و معماری از یکسال و نیم گذشته تاکنون در این پروژه مشغول به فعالیت هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که در طول ماه‌های گذشته عملیات استحکام بخشی تمامی ابنیه‌ها صورت گرفته است و این استحکام بخشی با توجه به جدیدترین متد علمی روز دنیا صورت گرفته است، عنوان کرد:بیش از ۱۰ تیم کارشناس تاریخی مشغول پژوهش تاریخی مجموعه تاریخی خانه اتحادیه هستند که مرمت گران کارشان را از ماحصل این پژوهش‌ها انجام می‌دهند.

وی با بیان این که مرمت و باز زنده سازی تن‌ها بادگیر مجموعه خانه تاریخی اتحادیه در فروردین ماه ۹۶ صورت گرفته است، تصریح کرد:در فاز نخست این پروژه بخش هایی از این عمارت با کاربری موزه مشاهیر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده و به همت سازمان زیباسازی شهر تهران؛ فاز نخست مرمت خانه اتحادیه؛ نیمه نخست امسال به بهره برداری خواهد رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها