بر این اساس تعدادی از صندوق های جمع آوری زکات فطره در مکان هایی نظیر مصلی و معابر استان با هدف دسترسی راحت عموم مردم برای ادای این واجب شرعی در روز عید فطر مستقر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۷۶۶۵۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به هماهنگی انجام گرفته 40 درصد از مجموع وجوهات جمع آوری شده امسال به مددجویان بهزیستی اختصاص خواهد یافت.

محمد محمدی افزود: طبق چارچوب تعیین شده از سوی دبیرخانه شورای مرکزی زکات کشور، زکات فطره در عید فطر امسال با محوریت مساجد جمع آوری و هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس تعدادی از صندوق های جمع آوری زکات فطره در مکان هایی نظیر مصلی و معابر استان با هدف دسترسی راحت عموم مردم برای ادای این واجب شرعی در روز عید فطر مستقر خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: سال گذشته جمع آوری زکات فطره به صورت مشترک از سوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان انجام گرفت اما در برخی شهرستان ها به صورت جداگانه اجرا می شد و امسال این اقدام خداپسندانه به صورت متمرکز خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: طبق هماهنگی ها، تعدادی از بانک های عامل نیز وجوه زکات فطره جمع آوری شده در روز عید را مبتنی بر لیست ارائه شده، به حساب مددجویان تحت پوشش این اداره کل واریز خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تعامل و همکاری 2 دستگاه بهزیستی و کمیته امداد در حوزه ساماندهی زکات فطره بهره برداری بیشتر از این ظرفیت به نفع جامعه هدف و نیازمندان است.

گفتنی است: سال گذشته زکات فطره مردم استان زنجان در 625 پایگاه ثابت و سیار بهزیستی جمع آوری شد.

ارسال نظرات