توسعه فرهنگ دینی از مهم‌ترین وظایفی است که در سازمان تبلیغات اسلامی بر عهده ما قرار دارد و باید در این راستا تلاش مستمر داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۷۶۶۴۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی  در گفت‌وگویی اظهار کرد: مبلغان با توجه به اینکه در نهادینه کردن مسائل دینی در جامعه تلاش دارند و به نوعی مسیر اتصال بندگان با معبود را نشان می‌دهند، نقطه اتصالی با معبود هستند.

وی افزود: امروزه دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی‌های وسیع در ضربه زدن به اسلام و ماهیت دین وارد شده‌اند و به همین دلیل مبلغان باید در مسائل تبلیغی خود به این موارد توجه داشته و براساس زمان، مکان و ظرفیت افراد به تبلیغ بپردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا ادامه داد: تبلیغ در بین جوانان و بزرگسالان متفاوت است و لذا باید ایجاد جاذبه در بین نوجوانان و جوانان توسط مبلغان مورد توجه خاص قرار گیرد.

این مسؤول بیان کرد: مطالعه و به روز بودن اطلاعات مبلغان از مسائل مهمی است که نباید نادیده گرفته شود و به همین دلیل مبلغان ما باید براساس مطالعات روز به نیازهای دینی جوانان پاسخ دهند .

الیاسی، با اشاره به شناسایی نقاط مختلف تبلیغی و مبلغان در سطح شهرستان ادامه داد: تمام مبلغان و نقاط و مراکز تبلیغی شناسایی شدند و برنامه‌ریزی مدون برای اجرای برنامه‌ها در مناسبت‌های  مختلف در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به توجه به برنامه‌های قرآنی در کنار امور تبلغاتی و اطلاع‌رسانی دینی گفت: ساماندهی برنامه‌های قرآنی و توجه به کیفیت آن از مسائل مهمی بوده که در طول سال‌های مختلف در دستور بود تا کیفیت فدای کمیت و تعداد نشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن اول تیرماه، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام راحل(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی قرار داریم، یادآور شد: توسعه فرهنگ دینی از مهم‌ترین وظایفی است که در سازمان تبلیغات اسلامی بر عهده ما قرار دارد و باید در این راستا تلاش مستمر داشته باشیم.

این مسؤول در مورد برنامه‌های مختلفی که در طول سال توسط این اداره برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر ساماندهی و حمایت از هیأت مذهبی، مداحان، شناسایی مبلغان دینی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآنی، توجه به آموزش از مسائل مهمی است که با قوت دنبال می‌شود.

الیاسی گفت: برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جلسات تخصصی آموزش مداحان،  پیشگیری از اعتیاد، کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه زوج‌های جوان، راه‌اندازی اتاق مشاوره دینی، برگزاری گفتمان‌های دینی و... از جمله این آموزش‌ها است که در طول سال برگزار می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها