کشف انشعاب های غیر مجاز آب در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پارسال کاهش داشت.
کد خبر: ۸۸۷۶۶۱۰
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و کاهش کشف انشعاب های غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد.بویراحمد گفت: در سال جاری 800 انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در سطح شهرهای استان شناسایی و جمع‌آوری شده است.
سید یعقوب فرجی با بیان اینکه جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز در مناطق مختلف استان به‌صورت جدی در حال انجام است ادامه داد: از این تعداد انشعاب غیرمجاز 320 مورد مربوط به انشعاب غیرمجاز آب، 53 مورد انشعاب غیرمجاز فاضلاب و 53 مورد نیز انشعاب پشت کنتور بوده است.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه هر انشعاب غیرمجاز آب تا چهار برابر یک انشعاب مجاز مصرف دارد، گفت:  انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر آنکه باعث هدر رفت آب و بروز خسارت مالی به شرکت آب و فاضلاب می‌شود تأثیر منفی زیادی در روند آب‌رسانی به شهروندان و افزایش تنش آبی دارد.
وی افزود: پارسال بیش از 6 هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرهای استان شناسایی و جمع‌آوری شد.
به گفته فرجی بیش از 90 درصد انشعاب‌های غیرمجاز در سال گذشته در شهرهای یاسوج و مادوان کشف شد.
وی از شهروندان خواست ضمن رعایت مصرف بهینه آب، در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز موضوع را به شرکت آب و فاضلاب شهر محل سکونت خود اطلاع دهند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هدر رفت آب در شبکه آب‌رسانی شهرهای استان را 30 درصد اعلام کرد و گفت: اتلاف این میزان آب ناشی از فرسودگی شبکه و انشعابات غیرمجاز است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 152 هزار مشترک آب و افزون بر 35 هزار مشترک فاضلاب است.
ارسال نظرات