تخریب واحدهای زیستی و تولیدی، کاهش نزولات جوی، اختلال در درجات حرارت تخریب رودخانه‌ها، کم‌آب شدن سفره آب‌های زیرزمینی از نشانه‌های کویر است.
کد خبر: ۸۸۷۶۵۹۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عطاءالله قبادیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: تخریب واحدهای زیستی و تولیدی، کاهش نزولات جوی، اختلال در درجات حرارت تخریب رودخانه‌ها، کم‌آب شدن سفره آب‌های زیرزمینی از نشانه‌های کویر است.

وی افزود: باید جنگل‌ها و رودخانه‌ها و دریای مازندران به‌عنوان میعادگاه زیستی ایران حفظ شود و اکنون جنگل‌ها در مازندران با یک بحران روبه‌رو است.

عضو جامعه نخبگان علمی ایران و آلمان با اشاره به اینکه نباید در جنگل دخل و تصرف باشد و جنگل باید بازسازی شود، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی کشور بستر و حیات هستی ملت است که متولی ندارد و تنها زیر مجموعه وزارتخانه جهاد کشاورزی است.

قبادیان با بیان اینکه مازندران در محاصره کویر قرار دارد، بیان کرد: اگر بحران اقتصادی اجتماعی دامنگیر جامعه‌ای شود و قاب قانونمندی وجود نداشته باشد، آن جامعه دچار بحران می‌شود.

وی گفت: کسانی که به‌دنبال مال‌اندوزی هستند و از طرفی قدرت در دست آنها قرار دارد، منافع ملی را فدای دیدگاه‌های سیاسی می‌کنند.

عضو جامعه نخبگان آلمان ادامه داد: آنها باید دیدگاه سیاسی را کنار بگذارند زیرا در هیچ جای دنیا به این صورت نیست، مسؤولان نیز باید پاسخ‌گو باشند.

قبادیان با بیان اینکه اگر بحران سیاسی اقتصادی ایجاد شود همه چیز بلعیده می‌شود، یادآور شد: مازندران قطب اصلی تولید فرآورده‌های غذایی کشور است، به‌راستی چه بر سر اراضی کشاورزی آمده است؟ تولید هر سانتی‌متر خاک، قرن‌ها طول می‌کشد و ما در حال از دست دادن اراضی هستیم.

وی در پایان اظهار کرد: اراضی و کشتزارهای برنج مازندران از بین رفته است و جای آن را آپارتمان‌ها می‌گیرند، در بخش گردشگری نیز مشکل داریم و با توجه به اینکه مازندران یک استان کشاورزی است، گردشگری در این استان باید در راستای کشاورزی باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها