گرسنگی کودکان در یمن به حدی رسیده که کودکان اسکلتی نزدیک به مرگ در این سرزمین دیده می‌شود؛ یک چهارم جمعیت یمن نیازمند کمک غذایی فوری هستند.
کد خبر: ۸۸۷۶۴۵۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، بر اساس برنامه غذایی جهانی، آمار سوء تغذیه و گرسنگی در یمن وحشتناک است؛ تقریباً یک چهارم جمعیت یمن نیازمند کمک غذایی فوری هستند.

گرسنگی کودکان در یمن به حدی رسیده که کودکان اسکلتی نزدیک به مرگ در این سرزمین دیده می‌شود.

به گزارش الجزیره، یمن سال‌ها حتی قبل از جنگ، مشکلات امنیت غذایی بسیار عدیده‌ایی داشت؛ لیست مشکلات یمنی‌ها به اینجا ختم نمی‌شود: کمبود آب و زمین‌های کشاورزی قابل کشت برای کشت قات (نوعی گیاه که مردم این مناطق روزانه به جای غذا عادت به جویدن دارند)، اختلال در عملکرد اقتصادی و انفجار جمعیت، ازجمله مشکلات دیگر است که همواره منجر به فاجعه می‌شود.

خشونت و هرج و مرج در سراسر یمن از زمان انقلاب این کشور در ماه ژانویه گذشته آغاز شده است و این آخرین قله برای فقیرترین کشور عربی است؛ اکنون چنین هرج و مرجی به زندگی و جیب‌های فقیر روستاییان رسیده است؛ حتی برق کاهش یافته، جاده‌ها بسته شده و در نتیجه، سطح اشتغال کاهش یافته است.

بیکاری پدران کودکان یمنی، یکی از علت‌های گرسنگی بچه‌هاست؛ اکنون گرسنگی به حدی رسیده که سرهای بزرگ این کودکان بر روی بدن‌های اسکلتی خودنمایی می‌کند.

 کودکان معمولا بی‌حوصله‌اند؛ وقتی به آنها غذا داده می‌شود، کمی جان می‌گیرند اما بدن آنها هنوز نمی‌تواند با این شرایط کنار بیاید.

تصاویر این نوع گرسنگی بیشتر در قحطی سومالی دیده می‌شد اما اکنون یمن نیز چنین کودکانی را به خود می‌بیند.

 
ارسال نظرات