مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، اعلام کرد: هر ساله حدود ۶۱۰ هزار نفر از مردم ایالت‌های مختلف آمریکا به خاطر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند که معادل یک مرگ در هر ۴ نفر است.
کد خبر: ۸۸۷۶۳۴۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، هر ساله حدود 610 هزار نفر از مردم ایالت‌های آمریکا به خاطر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند که معادل یک مرگ در هر 4 نفر است.

بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر زنان و مردان در دنیا است به طوریکه در سال 2009 مردان بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی را تشکیل دادند.

بیماری قلبی عروقی (CHD) شایع‌ترین نوع بیماری قلبی است و سالانه بیش از 370 هزار نفر را می‌کشد؛ هر سال حدود 735 هزار آمریکایی دچار حمله قلبی می‌شوند؛ از این تعداد، 525 هزار نفر برای اولین بار دچار حمله قلبی شده و 210 هزار نفر قبلا نیز دچار حمله قلبی شده بودند.

مرگ در اثر بیماری‌های قلبی در آمریکا با توجه به نژاد و قومیت متفاوت است

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر افراد در اکثر قومیت‌های ایالات متحده آمریکا است، از جمله نژاد آفریقایی - آمریکایی، اسپانیایی و سفید پوستان؛ اما برای سرخپوستان آمریکایی یا بومیان آلاسکا و آسیایی‌ها یا ساکنان جزیره اقیانوس آرام، بیماری قلبی رتبه دوم را نسبت به سرطان دارد.


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، اعلام می‌کند: حدود 47 درصد مرگ‌های ناگهانی قلبی در خارج از بیمارستان رُخ می‌دهد؛ این امر نشان می‌دهد که بسیاری از افراد مبتلا به بیماری قلبی بر روی نشانه‌های هشدار اولیه به موقع عمل نمی‌کنند.

 

حملات قلبی دارای علائم و نشانه‌های هشدار دهنده‌ای است:

درد یا ناراحتی روی قفسه سینه
درد و یا ناراحتی در بدن بالای سینه، پشت، گردن، فک و یا بالای معده
تنگی نفس
تهوع، سرگیجه، یا عرق سرد


آمریکایی‌ها بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند

فشار خون بالا، کلسترول بالا و سیگار کشیدن، عوامل خطر اصلی برای بیماری قلبی هستند؛ حدود نیمی از آمریکایی‌ها (47 درصد) حداقل یکی از این سه عامل خطر را دارند؛ چندین وضعیت پزشکی دیگر و شیوه زندگی نیز می‌توانند افراد را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دهند، از جمله: دیابت، اضافه وزن و چاقی، رژیم غذایی نامناسب، عدم فعالیت فیزیکی و مصرف بیش از حد الکل.

ارسال نظرات