خبرهای داغ:
خوزستان

یک میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شد

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از خرید یک میلیون تن گندم معمولی و بذری به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۶۲۸۲
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
یک میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز،؛ مهدی صیاحی، مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه هر کیلوگرم گندم معمولی به نرخ تضمینی 13هزار ریال خریداری شده است گفت: حدود 99درصد محصول گندم کشاورزان در مدت 45روز کاری خرید شده و تنها مقداری بسیار کمی از گندم مناطق دهدز و ایذه باقی مانده است.

 

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم از اواسط فروردین ماه شروع و تا اواخر خرداد ادامه داشت اظهار کرد: از این میزان خرید 260هزار تن گندم به سیلوهای سایر استان های کشور انتقال یافته ضمن آنکه برای نخستین بار 30هزار تن گندم خوزستان با کشتی از بندر امام (ره) به کشور عمان صادر شده است.

 

صیاحی با اشاره به اینکه مصرف گندم استان خوزستان سالانه 600هزار تن است بیان داشت: با تلاش کشاورزان گندمکار، استان خوزستان به قطب اول تولید گندم کشور تبدیل شده است.

 

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان افزود: 20هزار تن دانه روغنی کلزا به نرخ تضمینی از کشاورزان استان به قیمت هرکیلوگرم 33هزار ریال خریداری و به کارخانجات روغن کشی ارسال شد.

وی با بیان اینکه پارسال خرید دانه روغنی کلزا در استان خوزستان 9هزار تن بود اذعان داشت: دولت از کشت و تولید دانه های روغنی با خرید تضمینی و تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان حمایت می کند.

 

مهدی صیاحی اظهار کرد: امسال همچنین 2هزار و 100 تن جوی به قیمت توافقی از کشاورزان استان تحویل گرفتیم تا در بورس فروخته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار