خبرهای داغ:
استاندار خوزستان از اختصاص 3برابری اعتبارات عمرانی به استان خبرداد .
کد خبر: ۸۸۷۶۲۷۶
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز؛ غلامرضا شریعتی درنشست هماهنگی اجرای بودجه استان در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: کل تخصیصی اعتبار سال گذشته 3 هزار و 600 میلیارد ریال بود که امسال 3 برابر این اعتبار در بخش عمرانی خواهیم داشت و این افزایش می طلبد فرمانداری ها با توجه و حساسیت ویژه برای تکمیل پروژه های عمرانی خود وارد عمل شوند.

 

وی افزود: مدیران و فرمانداران توجه داشته باشند اعتبارات هدر نرود و شرایط برای هزینه درست این پول ها در دستگاهها توسط پیمانکاران فراهم شود.

 

شریعتی بیان داشت: این افزایش اعتبار باعث هدر رفت نشود، هدر دادن اعتبارات مردم را از دولت جدا می کند، اگر هزینه کرد این اعتبار درست نباشد اثر عکسی بر ارتباط مردم و دولت خواهد داشت.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هزینه اعتبارات توسط فرمانداری ها به شهرستان ها تفویض اختیار شده اظهار کرد: فرمانداری ها برای استفاده از اعتبارات در پروژه های شهرستان های خود در نظام تصمیم گیری از نظرات افراد دانشگاهی و مدیران استفاده کنند.

 

وی اذعان داشت: انتظار داریم که فرمانداران از نخبگان برای انجام طرح ها و پروژه ها در شهرستان های خود استفاده کنند تا نخبگان در مناطق مختلف احساس کنند برای توسعه منطقه اثر گذار هستند.

 

غلامرضا شریعتی بیان کرد: در برنامه ریزی هزینه اعتبارات برای پروژه ها از نخبگان و بزرگان منطقه باید استفاده شود چرا که احساس می کنند در توسعه و عمران منطقه نقش دارند که باعث می شود کارهایی انجام شود که اثر بخشی در مردم را بیشتر می کند.

 

وی تصریح کرد: این اطلاع رسانی به مردم باعث همگرایی بیش تر می شود و باعث می شود که ارتباط حکومت و مردم بیش تر شود.

 

شریعتی اظهار داشت: پارسال فرمانداران به نهادهای حاکمیتی کمتر توجه کردند مثل منابع طبیعی و محیط زیست و هواشناسی و امسال باید به این نهادها بیشتر توجه شود.

 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اولویت دولت از سال شروع آن تکمیل پروژه های نیمه تمام بوده است و دولت دهم پروژه های نیمه تمام زیادی را به دولت یازدهم داد و بدون اولویت بندی و یا با اولویت بندی برنامه پروژه های زیادی رها شد که اغلب پروژه ها از 10 تا 85 درصد پیشرفت داشته اند.

 

وی افزود: این پروژه ها سرمایه های کشور است به عنوان مثال در بخش مسکن مهرحدود 600 هزار میلیارد ریال سرمایه کشور دراین بخش مانده است.

 

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: برنامه ریزی برای حفظ سرمایه های کشور بسیار اهمیت دارد به عنوان مثال موسسات اعتباری و مالی که این پول ها را دستوری و اجباری جایی دیگر هزینه کردند و الان راهی برای بازگشت این پول ها نیست.

 

وی اذعان داشت: تاکید داریم که این پروژه های نیمه تمام اولویت باشد برای تکمیل و پروژه های 80 درصد امسال تکمیل شود و یک برنامه زمان بندی برای روند رو به جلو برای پروژه های نیمه تمام استان فراهم شود.

 

شریعتی با اشاره به اینکه خوزستان به لحاظ زیرساختی عقب ماندگی زیادی دارد بیان داشت: فرسودگی زیادی در مناطق و بخش های مختلف استان وجود دارد، باید مدیران به گونه ای کار کنند که مردم احساس کنند که استانداردهای زندگی آن ها افزایش یافته است.

 

وی اذعان کرد: عملکرد فرمانداری ها در هزینه کرد اعتبارات و پیشرفت طرح ها و پروژه های شهرستان ها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

شریعتی گفت: مدیری که کار خود را رها کند و زمان زیادی در محل کار خود حاضر نباشد باید عذر آن را از مدیر کل خواست.

 

استاندار خوزستان بیان داشت: از فرمانداران برای عوض کردن مدیرانی که کار نمی کنند گزارش خواهم گرفت و مدیرانی که با فرماندار هماهنگ نیست و در انجام کار خود کوتاهی کند با همکاری فرماندار آن منطقه از کار خود کنار گذاشته خواهد شد و هر گونه کم کاری در هر شهرستان را از فرمانداران می بینم.

 

وی تصریح کرد: برخی نمایندگان از اخراج کردن برخی مدیران گله مند شدند اما هر مدیری که نتواند کار خود را به خوبی انجام نمی دهد ضرورتی به مدیریت این فرد در آن شهرستان نیست.

 

امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: اعتبارات تخصیص یافته به هر شهرستان به تفکیک مشخص شده است و هر دستگاه باید اعتبارات خود را در بین پروژه ها توزیع کند.

 

وی اظهار داشت: اختیار قابل توجهی را در بحث بودجه با همکاری استانداری خوزستان دریافت کردیم که در این دو سال گذشته اختیار هزینه اعتبارات به شهرستان ها داده شده است و جا به جایی بیش از 20 درصد بین فصول به فرمانداری شهرستان ها داده شده است وهر فصل را تا 20 درصد می توانند از محل کاهش سایر فصول افزایش دهند.

 

حاجتی اظهار کرد: اگر در فصلی نیاز به اعتبار بیشتری است و یا مدل توزیع اعتبار مناسب نیست می توان با جابه جایی که انجام می شود به تمامی پروژه های خود برسند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان اذعان داشت: پارسال مشکلاتی در توزیع و رسیدگی به پروژه ها در شهرستان ها توسط ف

رمانداری ها وجود داشت که از آن جمله می توان غفلت فرمانداری ها در بعضی از بخش ها که فرمانداری چندان با آن ملموس نبود اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در مواردی فرمانداری ها اعتبار لازم را به برخی بخش ها ندادند مثل بخش هایی همچون محیط زیست، منابع طبیعی وهواشناسی، این در حالی است که اعتبارات تمامی این بخش ها به شهرستان ها پرداخت می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها