کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری در اولویت مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۷۶۲۴۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بیست و هشمین جلسه گفتگوی کاهش 5 درصدی از نرخ بیکاری مهم ترین اولویت مدیریت ارشد استاندولت با بخش خصوصی به کاهش 4/4 درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال 94 اشاره کرد و گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در استان 13/3 درصد است که باید تلاش شود این رقم در استان کاهش بیشتری داشته باشد.
موسی خادمی با اشاره به اینکه بنیاد برکت برای کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری در استان اعلام آمادگی کرده است افزود:‌ دستگاههای مختلف استان نیز برای تحقق این مهم تلاش کنند و موارد مورد نیاز برای کاهش 5 درصدی نرخ بیکاری را تدوین کنند.

وی گفت: بنیاد برکت برای تحقق این مهم اقدامات و سرمایه گذاری های لازم را انجام خواهد داد و به روش های مختلفی از جمله ایجاد واحدهای تولیدی به‌صورت مستقیم، پرداخت تسهیلات و یا کمک‌های مالی حمایت می کند.
استاندار افزود: در صورت تحقق این مهم نرخ بیکاری در استان به 7 درصد میرسد که این رقمی قابل قبول در زمینه اشتغال زایی استان خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه ایجاد اشتغال در استان را ضروری خواند و گفت:‌ بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه هفت هزار شغل در استان ایجاد شود که این میزان شغل به 100 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال نیاز دارد.

نوروزی با بیان اینکه این اعتبارات از طریق تسهیلات بانکی، اقدامات دولتی و سهم آورده متقاضیان،محقق می شود افزود: ‌تا پایان برنامه ششم توسعه باید 490 هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان هزینه شود که در برنامه است تا پایان این برنامه نرخ بیکاری استان به 10 درصد برسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه به طرح رونق تولید در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 121 فقره تسهیلات در زمینه رونق تولید استان به مبلغ هزار و 20 میلیارد ریال پرداخت شده است که از این تعداد 54 واحد در حوزه صنعت بوده و 690 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
دیودیده افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید30 واحد صنعتی به بهره برداری رسید که397 فرصت شغلی در صنایع استان ایجاد شد.
وی گفت: از مجموع 643 واحد صنعتی استان 190 واحد صنعتی نیمه فعال و باظرفیت زیر 40 درصد فعالیت دارند و 130 واحد دیگر نیز به صورت راکد باقی مانده اند و هیچ گونه فعالیتی ندارند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج هم در این جلسه به برخی مشکلات در رونق تولید استان اشاره کرد و گفت‌: رویکرد ستاد تسهیل در سال جاری با توجه به تجربیات سال‌های گذشته باید تغییر ‌کند.
کیانی پور با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در برخی زمینه‌ها نتوانست نیازهای بخش خصوصی استان را برآورده کند افزود: ستاد می‌تواند در سال جاری مشکلات این طرح در سال‌های گذشته را برطرف کند.

ارسال نظرات