برگزاری جشنواره ها می تواند شرایط مساعدی برای تقویت معیشت روستائیان و تولید ارزش افزوده اقتصادی برای آن ها داشته و فرهنگ و زندگی روستایی را به بازدیدکنندگان معرفی کند.
کد خبر: ۸۸۷۶۱۴۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان، با بیان اینکه استان زنجان رویکرد توسعه برگزاری جشنواره ها را در سال های اخیر تقویت کرده است، گفت: در گام دیگری از توسعه جشنواره ها در استان زنجان، جشنواره روستایی در چندین سطح برگزار خواهد شد که دو سال برای برگزاری آن طراحی، ایده پردازی، برنامه ریزی و تلاش شده است.

جواد رحمتی افزود: در سال جاری برای برگزاری جشنواره روستایی به صورت شهرستانی، استانی و ملی برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: استان زنجان رویکرد توسعه برگزاری جشنواره ها را در سال های اخیر تقویت کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: در گام دیگری از توسعه جشنواره ها در استان زنجان، جشنواره روستایی در چندین سطح برگزار خواهد شد که دو سال برای برگزاری آن طراحی، ایده پردازی، برنامه ریزی و تلاش شده است.

وی در ادامه اظهار داشت:ابعاد مختلف زندگی روستایی و تقویت معیشت روستائیان از اهداف برگزاری جشنواره روستایی در زنجان است.

جواد رحمتی افزود: برگزاری جشنواره ها می تواند شرایط مساعدی برای تقویت معیشت روستائیان و تولید ارزش افزوده اقتصادی برای آن ها داشته و فرهنگ و زندگی روستایی را به بازدیدکنندگان معرفی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه دستیابی به خودکفایی در زندگی روستائیان از تاکیدات مهم برنامه های دولت است، تصریح کرد: در راستای تمامی برنامه هایی که برای توسعه مناطق روستایی کشور تدوین و ارائه شده، تلاش می کنیم توسعه گردشگری روستایی را در استان تقویت کرده و ماندگاری مردم را در مناطق روستایی افزایش داده و مهاجرت معکوس را محقق کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میانگین جمعیت روستایی استان زنجان بیش از میانگین کشوری است، اظهار داشت:با توجه به ظرفیت جمعیت روستایی استان و قابلیت‌های اقلیمی، طبیعی و فرهنگی غنی مردم روستایی استان زنجان، ضروری است این ظرفیت ها و توسعه آن در ابعاد مختلف بررسی شود.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه ظرفیت های جغرافیایی استان زنجان برای توسعه صنعت گردشگری مناسب است، افزود: توسعه جشنواره های مختلف در سطح استان برای تبدیل شدن زنجان به مقصد گردشگری، موجب تقویت اقتصاد گردشگری استان شده و این مسیر باید ادامه یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خاطر نشان ساخت: وظیفه ستاد اجرایی خدمات سفر استان نظارت و پیگیری وظایف دستگاه های متولی حوزه گردشگری است و دستگاه های مربوطه باید در راستای انجام وظایف ذاتی خود با جدیت عمل کنند.

ارسال نظرات