معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

مبانی مدیریت علمی بر اعداد و ارقام و آمارهای صحیح پایه‌گذاری شده است

به مبانی اولیه مدیریت علمی کمتر توجه می‌شود و مبانی مدیریت علمی بر اعداد و ارقام و آمارهای صحیح پایه‌گذاری شده است که مشکلی در سطح همه کشور است.
کد خبر: ۸۸۷۶۱۳۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: اولین مشکلی که در تعارضات آماری وجود دارد، عدم اعتقاد به اهمیت و جایگاه این آمار است که می‌تواند تاثیر بسیاری را در افکار عمومی و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

فرامرز نیک سرشت افزود: مشکل فرهنگی که در اکثر بخش‌ها وجود دارد، آن است که به مبانی اولیه مدیریت علمی کمتر توجه می‌شود و مبانی مدیریت علمی بر اعداد و ارقام و آمارهای صحیح پایه‌گذاری شده است که مشکلی در سطح همه کشور است.

وی در ادامه اظهار داشت:علاوه‌ بر مشکل تناقضات اعداد و ارقام مشکل لینک نبودن سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط به یک موضوع و یا بخش با یکدیگر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تصریح کرد: نبود سیستم جامعی که در سطح کشور بتواند همه دستگاه‌ها را به صورت یکپارچه مدیریت کند و نوعی استقلال‌بخشی سبب شده است که کل مدیریت کشور در سطح کلان زیر سئوال برود و آمار و نتایج احصا شده در بخش‌های مختلف تناقضاتی را داشته باشد.

فرامرز نیک سرشت افزود:امیدواریم بتوان به لحاظ فرهنگی ساز و کارهایی را ایجاد کرد که سبب اعتقاد قلبی و باور مدیران برای استفاده از اعداد و ارقام صحیح برای برنامه‌ریزی شود و سیستم جامعی برای اینکه همه سازمان‌ها به عنوان عضوی از یک زنجیره در کنار یکدیگر باشد برای تحقق اهداف کلان ملی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: باید در بهبود وضعیت به دنبال سیستمی جامع و ایجاد جایگاه در سیستم جامع برای هر عنصر باشیم؛ چرا که دیده شده بعضی از واحدهای درون‌سازمانی در تعارض و تقابل با یکدیگر باشند و برای اینکه این اتفاق نیافتد باید وظایف معینی را برای هر بخش تعریف کرد و تفکیک‌ها و ادغام‌ها تاثیری در این وضعیت ندارد.

ارسال نظرات