خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین گفت: اکثریت 11 میلیون نفری که به بنی‌صدر رأی دادند، پشیمان شدند زیرا از ان پس منافقان فرصت قتل عام 17 هزار نفر را پیدا کردند.
کد خبر: ۸۸۷۶۱۰۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالکریم عابدینی در جلسه تفسیر قرآن کریم که هر روزه در مسجد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، اظهار کرد: خداوند در آیه 83 و 84 سوره انبیاء دعای حضرت ایوب (ع) را مطرح کرده است و فرموده: نگاه کنید ایوب دچار گرفتاری می‌شود دست به چه کاری می‌زند؟ یعنی شما نیز مانند حضرت ایوب (ع) با خدای متعال سخن بگویید و گرفتاری‌هایتان را مانند او با خداوند در میان بگذارید.

وی تصریح کرد: حضرت ایوب (ع) وقتی گرفتار شد، خداوند را صدا کرد و فرمود: من گرفتار هستم و تو نیز ارحم الراحمین هستی و دیگر سخنی نمی‌گوید.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در ادامه خداوند می‌فرماید: ما پاسخ او را دادیم و گره از کار او گشودیم؛ وقتی بساط رحمت خود را پهن کردیم، گرفتاری خانواده و اطرافیانش را نیز برطرف نمودیم و به امت او هم رحم کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خداوند در آیه 12 و 13 سوره حج از عبادت و دعای ما و اینکه دستمان را پیش هر آدمی دراز می‌کنیم، گلایه می‌کند. متأسفانه امروز هم در برخی از کشورها برخی از مردم بت درست می‌کنند و آن را می‌پرستند.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه ما هم آن گونه که قرآن و اهل بیت (ع) انتظار دارند، نبوده‌ایم، باز هم عقلانیت، فهم و درستی رفتار در بالاترین سطح آن در مسلمانان وجود دارد.

عابدینی اذعان کرد: خداوند تأکید می‌کند که انسان‌ها دست به سوی کسانی دراز می‌کنند که نه می‌توانند به آن ها ضرر و نه نفعی برسانند.

این مفسر قرآن کریم گفت: آدم‌ها در حل مشکلات یکدیگر وسیله هستند؛ همانگونه که وقتی دچار بیماری شدیم به پزشک مراجعه می‌کنیم و او را واسطه شفای بیماری خود قرار می‌دهیم و در عین حال هیچگاه فراموش نکنیم که حتی گرسنگی، سیری و شفا ما به دست خداوند است.

وی عنوان کرد: در همه کارها اگر به دیگران مراجعه می‌کنیم، آن‌ها را باید وسیله ببینیم؛ همان هم اگر خداوند اجازه نمی‌داد، نباید مراجعه می‌کردیم و توسل به ائمه اطهار (ع) از جمله آن‌هاست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به نمونه دعاهای قرآنی در سوره مؤمنون هم اشاره و تأکید کرد: طبق آیه 29 سوره مؤمنون، یکی از دعاهای ما باید این باشد که از خداوند بخواهیم ما را در منزلی اسکان دهد که در آن برکت باشد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: به خداوند بگوییم تو بهترین کسی هستی که می‌دانی ما را در چه منزلی باید اسکان دهی و در هر سفر و حتی شرکت در برنامه‌ها و مهمانی‌ها این دعا را به درگاه الهی مطرح کنیم تا خداوند ما را در مسیر صحیح قرار دهد.

وی ابراز کرد: خداوند در آیه 94 سوره مؤمنون هم می‌فرماید: یکی از دعاهایی که مؤمنان همواره باید داشته باشند این است که از درگاه الهی بخواهیم ما را هیچگاه جزء ستمکاران قرار ندهد و در مقابل ستمکاران هم سکوت نکنیم.

 

عابدینی اظهار کرد: در آیه 97 سوره مؤمنون تأکید شده است، انسان همواره باید از خداوند بخواهد تا او را از وسوسه‌های شیطان حفظ کند.

این مفسر قرآن ادامه داد: بالاترین مقامات هم اگر بگویند امیرالمؤمنین (ع) با رأی مردم شد امیرالمؤمنین (ع)، باید بگوییم احترام شما محفوظ است اما حرفتان غلط و اشتباه است و نباید اینکارها تکرار شود. از خواص انتظار این است که مردم را از اشتباه بیدار کنند، نه اینکه خود دچار اشتباه شوند و یا مردم را در اشتباه تشویق کنند.

اکثریت ملت ما به این نتیجه رسیدند که 11 میلیون رأیی که به بنی‌صدر دادند، کار اشتباهی بود

وی یادآور شد: اکثریت ملت ما به این نتیجه رسیدند که 11 میلیون رأیی که به بنی‌صدر دادند، کار اشتباهی بود و خسارت به مملکت وارد شد و دریافتند که اگر این اشتباه را مرتکب نمی‌شدند منافقان فرصت پیدا نمی‌کردند که 17 هزار نفر را قتل عام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همان مردمی که به بنی‌صدر رأی داده بودند، با نفرتی که از او پیدا کردند او را از مملکت بیرون کردند و اگر مراقب نباشیم باز هم مرتکب اشتباه خواهیم شد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آن‌هایی که می‌گویند امیر‏المؤمنین (ع) مبنای ولایت و حکومت را نظر و انتخاب مردم می‌داند، اگر در دوران امام حسین (ع) هم حضور داشتند و جمعیت و سیاهی لشگر را معیار قرار می‌دادند، باید جانب سپاه شمر، یزید و عمر سعد را می‌گرفتند؛ مرگ بر آن دموکراسی که در آن قرار است عمربن‌سعدها نفس بگیرند و امام حسین (ع) در آن به شهادت برسد؛ این‌ گفته‌ها از وسوسه‌های شیطان به وجود می‌آید.

وی افزود: آن‌هایی که دچار وسوسه‌های شیطان می‌شوند در روز قیامت دستشان را از شدت حسرت و پشیمانی گاز می‌گیرند و می‌گویند ای کاش ما با رسول گرامی اسلام (ص) خط و راهمان را هماهنگ می‌کردیم تا دچار انحراف نمی‌شدیم.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها