کتابت وحی توسط خوش‌نویسان نکایی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، نمایشگاه قرآن و عترت، محفل خاطره‌گویی مفاهیم قرآنی از دیگر برنامه‌های قرآنی این اداره در ماه مبارک رمضان امسال بود.
کد خبر: ۸۸۷۶۰۹۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی روحی در گفت‌وگویی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتب قرآنی با هدف نهادینه کردن علوم و معارف قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه انجام شد.

وی بیان کرد: پرداختن به مقوله فرهنگی کتاب و کتابخوانی از مسائل مهم برای توسعه فرهنگی کشور است که باید با توجه به این مسأله در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا با اعلام اینکه اکنون سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و باید تلاش شود تا این سرانه افزایش یابد، افزود: همه ما با وارد کردن کتاب به زندگی خود و مطالعه روزانه می‌توانیم نقش مهمی در این توسعه فرهنگی ایفا کنیم.

این مسؤول بیان کرد: ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و همچنین توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مسائل مهمی است که در ماه مبارک رمضان مورد توجه خاص قرار گرفت و به همین منظور برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی در این ماه اجرایی شد.

روحی با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن در مساجد مختلف شهری و روستایی گفت: علاوه بر برپایی محفل انس در شهر با برنامه‌ریزی کانون مساجد روستاها، محفل انس با قرآن در روستاها برگزار شد که در روستای پوروا و شیرکلا از حضور قاریان بین‌المللی، استانی و شهرستانی بهره‌مند شدیم.

وی به روی صحنه رفتن نمایش "کلیددار کعبه" در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و یادآور شد: این نمایش به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی غلام‌رضا بامتی‌طوسی و با حضور و نقش‌آفرینی احمد خدادی، جواد رضایی، مبین ذبیحی‌نژاد، رضا نیری، مجتبی عباسی و کریم شرقی در ایام شب‌های قدر در سالن امیرالمومنین(ع) نکا به روی صحنه رفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا افزود: کتابت وحی توسط خوش‌نویسان نکایی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، نمایشگاه قرآن و عترت، محفل خاطره‌گویی مفاهیم قرآنی از دیگر برنامه‌های قرآنی این اداره در ماه مبارک رمضان امسال بود.

مدیر مؤسسه قرآنی عروج مهر نکا نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برنامه‌های مختلف قرآنی در طول ماه مبارک رمضان توسط این مؤسسه اظهار کرد: جزء‌خوانی و روان‌خوانی قرآن، تجلیل از قاریان ممتاز، نشست‌های فرهنگی و قرآنی از جمله فعالیت‌های این مؤسسه در طول ماه مبارک رمضان بوده است.

معصومه سلیمانی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب قرآنی به‌عنوان برنامه مهم شهرستانی در این مدرسه قرآنی ادامه داد: این نمایشگاه بیش از ٥٠٠ عنوان کتاب در زمینه‌های علمی، مذهبی، هنری، روانشناسی، کودک و نوجوان و... برپا شد.

وی گفت: کتاب‌های مختلف این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف به نمایش و فروش گذاشته شد که تا پایان ماه مبارک رمضان در ساعات اداری قابل عرضه به علاقه‌مندان است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها