عباس فلاحی باباجان گفت: عملکرد خودسرانه بانک‌ها در ادغام بانکی متوقف شود چرا که بازدهی بانک‌ها را کاهش داده و نمی‌تواند موجب افزیش سود بانکی شود. بانک‌ها باید از یک مدیریت صحیح و اصولی تبعیت کنند
کد خبر: ۸۸۷۶۰۵۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱

عباس فلاحی باباجان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ادغام بانکی از طریق ارزیابی کارکرد نهادهای اقتصادی و مالی و شناسایی ساز و کار های آنها ات که می تواند در سیاستگذاری بهتر ادغام بانکی کمک کند.

وی با بیان اینکه برای اندازه گیری خوبی کارکرد بانک‌ها تبعیت از قوانین امری ضروری است افزود: ادغام بانکی باید به شکل حمایت از گسترش خدمات بانکداری به مردم باشد ؛ ادغام بانک‌ها به منظور حداقل سازی ریسک های موجود در بانک‌های کوچکتر است ودرصدد ایجاد تنوع در گسترش سرمایه گذاری است از اینرو ریسک سرمایه گذاری باید به حداقل برسد و بازدهی آن به  حداکثر تمایل پیدا کند.

وی در ادامه بیان داشت: عملکرد خودسرانه بانک‌ها در ادغام بانکی متوقف شود چرا که بازدهی بانک‌ها را کاهش داده و نمی‌تواند موجب افزیش سود بانکی شود. عدم مدیریت صحیح در نظام بانکداری با توجه به  تجربیات گذشته دیده می‌شود.

فلاحی باباجان خاطر نشان کرد: متاسفانه مصوبات قانونی در مجلس توسط همه بانک ها اجرایی نمی‌شود از جمه دلایل اجرایی نشدن هم به عدم تبعیت بانک ها از یک مدیریت  واحد بر می‌گردد.

وی در خاتمه افزود: عملکرد خودسرانه بانک ها، تشدیدکننده نگرانی در مورد نحوه صحیح عملکرد نظام بانکی است.  آنچه ضروری است این است که بانک‌ها باید از یک مدیریت صحیح  و اصولی تبعیت کنند از اینرو عدم اجرایی شدن مدیریت صحیح و اصولی را می‌توان همچون بحث ابرو و چشم تلقی کرد اینکه درصد برآمدند تا ابرو درست شود چشم اش را هم کور کردند.

ارسال نظرات