عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران گفت: حافظه تاریخی مردم ایران ننگنامه و تسلیم نامه ترکمنچای و گلستان را به برجام شبیه می‌داند.
کد خبر: ۸۸۷۵۹۰۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
حافظه تاریخی مردم ایران ننگنامه و تسلیم نامه ترکمنچای و گلستان را به برجام شبیه می‌داندبه گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج ،مهراد کچویی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران ، ضمن اشاره به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا و نقض برجام گفت: برجام یک معاهده است و تعریف آن پایبندی طرفین به تعهدات آن است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رباط کریم اظهار داشت: تخطی از تعهدات در معاهده موجب نقض آن خواهد شد. اما آنچه ما از برجام مشاهده می‌کنیم این است که؛ طرف آمریکایی هر آن چه از پلیدی در ذات خود دارد، بر ما ارزانی می‌دارد و در مقابل آن نیز ما تنها بر طبق برجام می‌توانیم سکوت اختیار کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت مردان ما کوچک‌ترین اعتراضی به رفتار آمریکایی ها در نقض برجام نمی‌کنند به شکلی که حال حافظه تاریخی مردم ایران، ننگنامه و تسلیم نامه ترکمنچای و گلستان را به برجام شبیه می‌داند، همان قرارداد هایی که دوطرفه امضا شدند و یک طرفه نقض شدند!

به گزارش فارس، این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: یک نشریه انگلیسی در مورد رفتار دولت در قبال بد عهدی آمریکایی‌ها مدعی شد که ایران میانه رو شده اما آمریکا هنوز با تهران رفتاری خفت بار دارد و این کشور را همچنان تحریم می‌کند.

کچویی تصریح کرد: علاوه بر آن در همین چند روز نیز آمریکا اسناد دخالت در امور داخلی ایران در کودتای 28 مرداد را نیز با چندین سال تاخیر منتشر کرد که همین مدارک اثبات می‌کند که ایران اولین کشوری بوده که آمریکا راه حل سرنگونی نظام رسمی در آن کشور را انجام داده است.

وی اضافه کرد: پیش‌تر هم وزیر خارجه آمریکا در کمال بی شرمی اعلام کرد که سیاست ما در قبال ایران حمایت از عناصری در داخل این کشور است که به تغییر مسالمت آمیز رژیم شان منجر می‌شود! حال مسئولین دستگاه دیپلماسی ما باید پاسخگوی این سوال باشند؛ ‏آیا آمریکا بین همزمانی انتشار اسناد کودتای 28مرداد که با 14سال تاخیر منتشر شد و اعلام تغییر نظام ایران بدست عناصر داخلی؛ ارتباطی یافته است؟
ارسال نظرات