قاجار گفت: سیدمحمد، یکی از خادمین مخلص زائران امام (ره) بود و می گفت اگر شهید شدم مرا زیر پای زائران امام (ره) به خاک بسپارید و بعد از شهادتش، او را در صحن حرم امام(ره) دفن کردند.
کد خبر: ۸۸۷۵۸۱۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، عباس قاجار دوست شهید صنیع خانی به یکی از خصوصیات مهم شهید صنیع خانی اشاره کرد و گفت: شهید صنیع خانی همدم خانواده های یتیم و بی بضاعت بود. با فرارسیدن ایام نوروز برایشان پیراهن نو هدیه می داد و سعی داشت هزینه های تحصیلی، درمانی، ازدواج و... این خانواده ها را تامین کند.
 
وی در مورد اردات سید محمد به شهدا اذعان داشت: گاهی با هم به مزار شهدا می رفتیم.وقتی با برگه اعزام بعضی از شهدا که سیدمحمد  امضایش کرده بود،مواجه می شدیم،می گفت:«ان شاالله این شهدا از ما راضی باشند.» او وقتی سنگ مزار شهیدی را می دید که نیاز به مرمت دارد، ازهمکارانش می خواست تا تعمیرش کنند.او نسبت به شهدا ارادت خاصی داشت.
 
قاجار افزود:سال71 13 در مکه به یاد امام (ره) ایستگاه صلواتی برپا کرد و به زائران خانه خدا شربت داد. پلیس عربستان از این کار سید محمد تعجب کرده بود.برای آنها جالب بود که یک فرد ایرانی در مکه اقدام به چنین کاری کرده است.
 
دوست شهید صنیع خانی خاطر نشان کرد: یک روز به بهشت زهرا(س)رفتیم تا در مراسم خاک سپاری مادر یکی از دوستانمان شرکت کنیم. یکی از معلولان بهزیستی کسی را برای خاک سپاری مادرش نداشت. وقتی سید محمد موضوع را فهمید، تعدادی از دوستانش را جمع کرد و مادر او را به خاک سپاردند و برایش زیارت عاشورا خواندند.
 
قاجار در مورد عشق شهید صنیع خانی به سالار شهیدان(ع) هم برایمان گفت: سیدمحمد برای درمان به انگلیس رفته بود.وی وقتی فهمید که دهه محرم نزدیک است، به تهران برگشت.او نذر کرده بود برای عزاداران امام حسین( ع) چای بدهد.
وی به دیدار سیدمحمد با مقام معظم رهبری هم اشاره کرد: در طول آشنایی ام باسید محمد، بارها به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم.سید محمد یکی از پشتیبانان ولایت فقیه بود.در زمان بیماری اش، موقع دیدار، یک دانه قند به تبرک از ایشان گرفت.
 
او از  آخرین روزهای حیات شهید صنیع خانی نیز برایمان حرف هایی برای گفتن داشت:آخرین بار، او را در بیمارستان دیدم.او درد زیادی می کشید و مدام نام حضرت زهرا(س)را به زبان می آورد. او نام کسانی که به عیادتش می رفتند را در دفترش به یادگاری می نوشت.سید محمد می دانست که به شهادت خواهد رسید و لحظه های آخرعمرش، از همه حلالیت طلبید.
 
دوست شهید صنیع خانی ادامه داد: گاهی که به بهشت زهرا (س) می روم، اول به امام(س) و سپس به سید محمد، سلام  می کنم. وقتی بالای مزارش می روم، بی اختیار یاد روزهای گذشته می افتم. روزهایی که در حرم امام(ره)تا نیمه های شب کار می کردیم.من از سید محمد آموختم که همیشه برای خدا کار انجام دهم.
 
قاجار در پایان خاطر نشان کرد: سیدمحمد، یکی از خادمین مخلص زائران امام (ره) بود.می گفت اگر شهید شدم مرا زیر پای زائران امام (ره) به خاک بسپارید. بعد از شهادتش، او را در صحن حرم امام(ره) دفن کردند.امیدوارم یاد و نام چنین افراد مخلصی که برای انقلاب فعالیت انجام دادند،همیشه زنده بماند.

ارسال نظرات