خبرهای داغ:
با هدف حمایت از بانوان کارآفرین صورت گفت؛
سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهداء، استان آذربایجان غربی تفاهم نامه ای را با سازمان فنی و حرفه ای امضا کرد تا این سازمان دوره های استاندارد سازمان فنی و حرفه ای را به همراه اعطاء مدرک برای زنان بسیجی کارآفرین برگزار کند.
کد خبر: ۸۸۷۵۷۵۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهداء، استان آذربایجان غربی به منظور حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی جلسه ای را با مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای این استان تشکیل داد.

در این جلسه مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهداء، لیلا سپهری گفت: آموزش مشاغل خانگی چند سالی است که در پایگاه ها کار می شود ولی مدرکی در خصوص اتمام دوره صادر نمی شود تا کارآموزان بتوانند از مزیت های داشتن مدرک از جمله دریافت وام خود اشتغالی در جهت تولید و گسترش تولیدات محصولات خانگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: هدف از این جلسه بررسی الزامات و قواعد ثبت تفاهم نامه بین این سازمان و سازمان فنی و حرفه ای است تا این دوره ها به صورت استاندارد و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای برگزار شود و گواهی اتمام دوره ها برای کارآموزان صادر شود.

محسن مددی مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی ضمن استقبال از این طرح گفت: این سازمان آمادگی همکاری با سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهداء را دارد و همه باید از ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای استفاده کنند.

وی ادامه داد: این دوره های آموزشی می تواند بر اساس اولویت های مهارت ها به شکل های مختلف رایگان، مشارکتی و یا با اخذ هزینه صورت گیرد تا به این شکل همه متقاضیان بتوانند از دوره ها بهره مند شوند و هدف ما نیز بهره مندی حداکثری از کسب مهارت های آموزشی است و در این راستا می توانیم از ظرفیت مراکز آموزشی و مربیان سازمان فنی و حرفه ای در سطح استان استفاده کنیم.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای در زمینه توانمندسازی مربیانی که تحت نظر سازمان بسیج جامعه زنان هستند نیز گفت: با معرفی این مربیان توسط سازمان بسیج جامعه زنان به سازمان فنی و حرفه ای و پس از بررسی مدرک تحصیلی و میزان تسلط آنان به آن حرفه، می توانیم نام آنها را به عنوان مربی در پرتال وارد کرده و برای آنها کد مربی گری صادر کنیم.

وی افزود: این سازمان در زمینه توانمند سازی بانوان مرکز آموزش و اشتغال را راه اندازی کرده است و در آنجا 24 نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول کار و درآمدزایی هستند.

در پایان این نشست مقرر شد که تفاهم نامه آموزش های مهارتی و دوره های مدیریتی و مهارت زندگی، بین سازمان بسیج جامعه زنان سپاه شهداء و سازمان فنی و حرفه ای با ذکر موارد آموزشی بانوان منعقد شود.


ارسال نظرات