خبرهای داغ:
فرمانده بسیج فلاورجان مطرح کرد:

اجرای طرح کرامت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان با اشاره به طرح کرامت گفت: طرح کرامت دارای ۵ کمیته و ۷ گام است که گام آخر آن مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و مهم ترین اولویت این طرح اقدامات فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۷۵۷۲۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازفلاورجان، علی فتحیان درجمع بسیجیان کانون‌های مهندسی، رسانه، عمران و کشاورزی اظهارکرد: رسالت ما باید در جهت رفع مشکلات و ایجاد فرصت‌ های جدید برای پرداختن به مشکلات شهرستان فلاورجان باشد.

وی افزود: شناساندن ظرفیت‌های شهرستان فلاورجان و نیازهای نیروهای انقلابی به جهت تقویت آن‌ها باید یکی دیگر از اهداف رسانه‌ها و شما باشد که می‌تواند در جهت رشد جامعه کمک شایانی کند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های طرح کرامت گفت: این طرح از سال گذشته شروع شده و مدت زمان 2 سال از طرف رهبر معظم انقلاب به آن اختصاص داده شده است و دلیل انتخاب فلاورجان به عنوان نمونه کشوری، به دلیل وجود زیرساخت‌های قبلی در اجرای طرح شهر پاک بوده است که به صورت موفق در سراسر روستاها، محله‌ها و شهرهای شهرستان فلاورجان ایجاد شده بود و دوم تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در مردمی کردن پیشگیری از اعتیاد است که شهرستان فلاورجان و ملایر همدان به عنوان  جامعه هدف انتخاب شده‌اند.

وی یادآورشد: طرح کرامت دارای 5 کمیته و7 گام است که گام آخر آن مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و بیشترین اولویت این طرح اقدامات فرهنگی است؛ در این طرح زمینه‌های فرهنگی، درمان، صیانت، توانمندسازی و مقابله در آن تعریف شده است.

فتحیان تصریح کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از مطالبه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که گزارش‌های منظمی از روند اجرای انجام این طرح به رهبر معظم انقلاب ارائه خواهد شد؛ استاندار اصفهان به عنوان رئیس ستاد طرح کرامت استان و سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان به عنوان جانشین ستاد طرح کرامت استان و در شهرستان فرماندار نیز به عنوان مسؤول قرارگاه طرح کرامت در شهرستان فلاورجان انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان فلاورجان2 دبیرخانه طرح کرامت وجود دارد که در فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج مستقر هستند که با در نظر گرفتن وظایف خاص در جهت تعامل با یکدیگر گام برمی‌دارند.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان با اشاره به این  مطلب که 63 مصوبه در وزارت کشور در خصوص طرح کرامت تصویب شده است، بیان داشت: یکی از این مصوبات تقویت زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی است که به  عنوان نمونه می‌تواند از جمله روش‌های پیشگیری و بازدارنده در طرح کرامت باشد و همچنین اجرای سرود «نه به اعتیاد» در مدارس شهرستان را می‌توان به عنوان یکی از این نمونه‌ها برشمرد.

وی یکی از آسیب‌ها و مشکلات پیش رو در شهرستان و به طور کلی کشور را مدیریت فضای مجازی بر شمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید کمیته فضای مجازی با حضور فعالان این عرصه تشکیل شود و حمایت‌هایی برای تقویت و بالا بردن سواد رسانه‌ای جامعه در این عرصه انجام گیرد که به مراتب وظیفه شما سنگین ترخواهد شد.

فتحیان در پایان متذکر شد: در کار فرهنگی نیازمند جبهه فرهنگی و قرارگاه فرهنگی هستیم چراکه دشمن دارد جبهه‌ای با ما عمل می‌کند و ما هم باید جبهه‌ای وارد عمل شویم، هر سنگری در جبهه مهم است و هیچ سنگری بر دیگری ترجیح ندارد؛ بنابراین در اجرای این طرح تا این لحظه تمامی مسؤولان ارگان‌های دولتی و نهادها از جمله ائمه جمعه و جماعات، فرمانداری، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان، جامعه پزشکی و نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و سپاه همه و همه یک دل و یک صدا هستند و امیدواریم اجرای این طرح در شهرستان به عنوان الگویی نمونه در کشور معرفی شود.

ارسال نظرات