مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

امسال ۱۲ هزار تن زردآلو در ابرکوه برداشت ‌‌شد

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از برداشت ۱۲ هزار تن زردآلو در این شهرستان خبر داد و افزود: این میزان به دلیل بارزش تگرگ اردیبهشت، نسبت به سال قبل ۶ هزار تن کاهش دارد.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۹۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، مهدی غیب‌الهی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان زردآلو که در نوع خود خوش طعم و در کشور پیش‌رس است از سطح یک‌هزار و 200 هکتار از باغات این شهرستان برداشت شده است.

وی افزود: محصول زردآلو در هر هکتار از باغات شهرستان ابرکوه از 15 الی 20 تن برداشت می‌شود و تولید آن بر اثر بارش تگرگ امسال از 18 هزار تن به 12 هزار تن کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه افزود: دهستان‌های فراغه و تیرجرد از توابع بخش مرکزی ابرکوه مهمترین مناطق تولید کننده زردآلو استان یزد است.

غیب‌الهی با بیان اینکه تخم‌گردی، فلکه‌ای، خیاری، زرقانی و خانی انواع محصول زردآلوی تولیدی این شهرستان است، ادامه داد: این محصول علاوه بر مصرف در استان یزد در بازار استان‌های مختلف کشور از جمله اصفهان، تهران و فارس عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: بیش از60 درصد زردآلو استان یزد در ابرکوه تولید می‌شود و در این زمینه تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو یکی از ضروریات در این شهرستان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان از اشخاص حقوقی و حقیقی که برای فرآورده‌های زردآلو سرمایه‌گذاری کنند در این بخش حمایت می‌کند.

وی افزود: 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد 6 هزار و 500 هکتار آن مربوط به باغات میوه است.

ارسال نظرات