مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: گروه‌های تروریستی همچون داعش، القاعده و النصره و دیگر گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل است، تا ذهن‌ها را از مسئله فلسطین منحرف سازند.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۵۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ روز جهانی قدس را استراتژی دفاعی حضرت امام خمینی(ره) در حمایت از فلسطین دانست و با اشاره به اهمیت این روز از نگاه حضرت امام راحل گفت: روز جهانی قدس، میراث ابتکاری رهبرکبیر انقلاب در راستای دفاع و حمایت از حقوق مستضعفان و مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با اشاره به برخی از سخنان حضرت امام خمینی(ره) درخصوص روز قدس گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمود؛« روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزى است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم، و قوانین اسلام در ممالک اسلامى اجرا بشود. روز قدس روزى است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است.»

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: حضرت امام راحل مسئله قدس را حادثه‌ای دانستند برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته، و حال و آینده، که اگر مسلمانان متحد شوند روز قدس می‌تواند مقدمه‌ای باشد براى «حزب مستضعفین» در تمام دنیا.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد نگاه حضرت امام خمینی(ره) فراتر دانست و گفت: حضرت امام(ره)، هدف استعمارگران را تنها اشغال فلسطین نمی‌دانست بلکه به نظر ایشان هدف این رژیم سلطه بر تمام ممالک اسلامی و تبدیل آنها به سرنوشت قدس است.

وی افزود: حضرت امام راحل همچنین فرمود؛ « در روز قدس ملت‌ها باید به حکومت‌های خائن که با اسرائیل هم پیمان هستند هشدار دهند و می‌خواهیم بفهمیم کدام رژیم‌ها با اسلام مخالف و با استکبار همسو هستند آن‌هایی که در این روز شرکت ندارند مخالف با اسلام هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تاکید بر نقش رسانه در تبیین آرمان‌های حضرت امام راحل گفت: وظیفه رسانه تبیین مواضع حضرت امام خمینی(ره) است چراکه بسیاری از جوانان ما با آرمان‌ها و شخصیت حضرت امام راحل آشنایی کامل ندارند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد تاکید کرد: بایستی با این نگاه که مسئله فلسطین، مسئله جهان اسلام است به این روز نگاه داشته باشیم. و برای این منظور حضرت امام خمینی(ره) بهترین زمان را برگزیدند چراکه ماه رمضان به عنوان یک ماه معنوی است.

وی افزود: انتخاب جمعه آخر ماه رمضان در حالیکه مسلمانان شب‌های قدر و اجتماعات دیگر پشت سر گذاشته شده است و به معنویت تجهیز شده‌اند باید برای حفظ اسلام وارد میدان شوند. در حقیقت امام راحل در انتخاب این روز ثابت کرد که معنویت به دور از اجماع سود و فایده‌ای به همراه ندارد و ذخایر معنوی باید به پای اسلام هزینه شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) خطاب به کسانی که بحث فلسطین را نادیده گرفته‌اند، گفت: حضرت علی(ع) می فرماید؛ «با ظالم در خصم و ستیز باشید» این ظالم حال هر کس که می‌خواهد باشد چه اسرائیل که جنایات گسترده‌ای را در کشورهای اسلامی انجام می‌دهد چه آمریکا که در رأس استکبار جهانی قرار دارد. هر جنایتی در دنیا می‌شود بی شک دست آمریکا در کار است و جالب اینکه خود را متمدن جلوه می‌دهند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید براینکه به عنوان مسلمان و شیعه باید از سیره حضرت علی(ع) پیروی کنیم، گفت: باید در دفاع از کشورهای مظلوم چه مسلمان و چه غیرمسلمان یک صدا بایستیم و با دشمن بجنگیم.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیجیان و کسانی که به سیره اهل بیت(ع) معتقد بودند و سخنان حضرت امام خمینی(ره) را باور داشتند در مقابل دشمن ایستادند و از خود ایثار نشان دادند در حالیکه آنانی که شعار می‌دادند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» یا در خانه خزیده بودند یا در خارج از کشور به سر می‌بردند و حتی حاضر نبودند در کنار این مردم بمباران‌ها را تحمل کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مدافعان حرم که در خارج از مرزهای کشور در مقابل داعش ایستاده‌اند به کلام مولی متقین علی(ع) ایمان دارند. اگر این مدافعان حرم کیلومترها خارج از مرزها در مقابل دشمن نمی‌ایستادند نمونه‌اش را در حملات تروریستی تهران دیدیم که چگونه ناامنی ایجاد می‌شد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با بیان اینکه گروه‌های تروریستی همچون داعش، القاعده و النصره و دیگر گروه‌های تکفیری ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل است، گفت: حتی مسئولین آمریکایی نیز به این مهم معترف هستند. این گروه‌های تکفیری و تروریستی را شکل دادند تا اسلام هراسی را در دنیا ایجاد کنند و ذهن‌ها را از مسئله فلسطین منحرف سازند.

وی با بیان اینکه داعش مدعیان دروغین اسلام هستند، افزود: گروه‌های تروریستی داعش تاکنون یک موشک را به سمت اسرائیل شلیک نکرده‌اند در حالیکه اسرائیل دشمن درجه یک جهان اسلام است. دشمنی بالاتر از اسرائیل در دنیا نداریم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: گروه‌های تروریستی و تکفیری تنها به دنبال تضعیف هسته جبهه مقاومت هستند و هسته این جبهه نیز ایران است از این‌رو به دنبال ناامن کردن ایران هستند ولی به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و خون شهدای مدافع حرم دشمن ناکام ماندند و به هدف خود دست پیدا نکردند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد یادآور شد: حرکت‌های تروریستی در هر جای دنیا محکوم است و داعش خوب و بد هم نداریم، اینکه امریکایی‌ها داعش را به دسته خوب و بد تقسیم کرده‌اند و این مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم اگر حقیقت را می‌گویند باید قاطعانه با تروریسم وارد عمل شوند مثل جمهوری اسلامی ایران که به دنبال حذف تروریسم در جهان هستند.

وی امنیت امروز کشور را مرهون رشادت و جانفشانی مدافعان حرم دانست و گفت: حملات تروریستی تهران همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ترقه‌بازی بیش نبود و امروز هم پاسخ محکمی را از نیروهای سپاه پاسداران گرفتند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دولت آمریکا به قدرت بازدارندگی ایران پی برده است و اگر چنین نبود و مطمئن بود که با حمله به ایران به اهداف خود دست پیدا می‌کند قطعا دست به کار می‌شدند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمود اگر کوچکترین حرکتی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند ما حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد و آمریکایی‌ها نیز به این موضوع واقف هستندو می‌خواهند با تبلیغات کار خود را پیش برند ولی خوشبختانه مردم هوشیاری داریم که در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل ایستاده و خواهد ایستاد.

وی افزود: این روایت را شنیدیم که وقتی خلخال از پای دختر یهودی در آوردند، امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند «که اگر مردی در اینجا آرزوی مرگ کند، حق دارد.» دفاع از مظلوم حرف دین و اعتقاد و باور ما است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: اگر همه مسلمانان به مقابله با رژیم غاصب صهیونیسم بایستند بی شک این رژیم نابود خواهد شد و ثابت هم شده است که از این رژیم شکست‌پذیر است در مقاومت 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه و 8 روزه غزه هم این مهم را ثابت شد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد افزود: اگر ملت‌های مسلمان همه دست در دست یکدیگر دهند و با یک مدیریت در مقابل اسرائیل بایستند بی شک این غده سرطانی از صحنه روزگار محو خواهد شد. متاسفانه استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل با اسلام هراسی، ایران هراسی، شایعه و قدرتمند جلوه دادن خود در تبلیغات ملت‌ها و حکومت‌ها را می‌ترسانند.

وی افزود: حکام سعودی بی شک خائن به جهان اسلام هستند. اگر آمریکا درصدی این احتمال را می‌داد که یکی از این تسلیحات نظامی که به عربستان می‌فروشد بر سر اسرائیل می‌افتد دست به چنین تجارتی با آل‌سعود نی‌زد در حقیقت این قرارداد تسلیحاتی چند هزار دلاری تنها برای رسیدن به خواسته و اهداف خودشان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: آزادی فلسطین و نابودی رژیم غاصب اسرائیل بسیاری از مشکلات کنونی جهان اسلام را حل خواهد کرد. امروز مهم‌ترین وظیفه ما روشنگری است.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد افزود: جنایت‌های داعش به عنوان ابزار بازی آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در منطقه و ترورهایی که این گروه تروریستی در منطقه به راه انداخته است این وظیفه را بر ملل مسلمان سنگین‌تر کرده که با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن ابراز انزجار از رفتارهای گروه‌های تکفیری و صهیونیستی به مردم دنیا اعلام کنند که دغدغه جهان اسلام کماکان مسأله فلسطین و اشغالگری صهیونیست‌ها است.

وی افزود: اماکن مذهبی جهان اسلام باید به دست علما مدیریت شوند و روزی این اتفاق خواهد افتاد که با انسجام علمای فرق اسلامی مختلف شورایی برای مدیریت اماکن مذهبی جهان اسلام شکل بگیرد. بایستی مشترکات شیعه و اهل تسنن تقویت شود و انچه که باعث تفرقه شود را باید کنار بگذاریم. یکی از نقاط مشترک بین ما و اهل تسنن مسجد الاقصی و بیت المقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات