خبرگزاری بسیج: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در مجلس شورای اسلامی، گفت: برای ارائه خدمات به اقشار نیازمند جامعه تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۴۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر محسن علیجانی زمانی، در ضیافت افطاری در جمع مددجویان بهزیستی شهرستان ری، در سخنانی افزود: یکی از مسائل کلان کشور که مورد تاکید رهبری هم هست، آسیب های اجتماعی است. بخش هایی در کشور هستند که برخوردار هستند و از زندگی استاندارد بهره مندند اما عزیزانی هم هستند که حتی از حداقل های استاندارد زندگی محروم هستند و باید توجه نظام، مجلس، دولت، شورا و دستگاه های دیگر به این نقطه آسیب پذیر متمرکز شود.

وی گفت: برای رفع مشکلات مردم باید یک نظام جامع سلامت و رفاه اجتماعی تشکیل دهیم که فردی که به دنیا می آید تا زمانی که از دنیا می رود تحت پوشش این نظام قرار بگیرد.

وی اذعان کرد: نظام ما پول های زیادی هزینه می کند اما چون منابع تجمیع نیست، دستگاه ها هر کدام برای خودشان کار می کنند که این موضوع موجب اتلاف سرمایه می شود.

 علیجانی زمانی، تصریح کرد:150 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی و بودجه دستگاه ها در کشور در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی هزینه می شود اما هنوز شرمنده مردم عزیز بویژه نیازمندان و فقرا هستیم. باید دستگاه ها متمرکز شوند کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری، اوقاف، دولت، مجلس، نیروی انتظامی و همه باید روی آسیب های اجتماعی با هم کار کنیم.

وی تاکید کرد: نباید پولی را برای زیبا سازی پلی هزینه کنیم که زیر آن معتاد و بی سرپناه استراحت می کند این خلاف حقوق انسانی و خلاف شرع است.

نمی شود مرد خانواده ای زندانی شود اما به خاطر رفتار ما خانواده او هم در خانه خودش زندانی شود.

میزان اعتباری که در سلامت کشور ما هزینه می شود کمتر از آمریکا نیست. آنها این پول را مدیریت می کنند و با طرح جامع مشکلات خود را حل می کنند اما در کشور ما هر دستگاه خودش برای خودش کار می کند. نمایندگان توانسته اند لایحه جامع نظام سلامت و رفاه اجتماعی را به دولت ارائه دهند که با هم عمل کنیم و دغدغه رهبری در مورد آسیب های اجتماعی حل شود در این راستا دستگاه ها هم افزایی داشته باشند.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر مجمع نمایندگان مجلس در شهرری واقع در سه راه ورامین، مجتمع تجاری کوه نور، خاطر نشان کرد روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه دفتر نمایندگان  در خدمت مردم عزیز است تا بتوانیم بطور یکپارچه مسائل را حل کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در بخش دیگری اط سخنان خود گفت: در برنامه ششم مجلس، رفع آسیب ها جزء اولویت مهم قرار گرفته که منابع مهمی در این مسیر هزینه شود.

 

ارسال نظرات