ارائه خدمات سلامت محور به 5 هزار شهروند در منطقه 20

خبرگزاری بسیج: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از ارائه خدمات رایگان سلامت محور به 5 هزار شهروند در مساجد، بقعه های متبرکه و همچنین روستاها و محله های کم برخوردار این منطقه در ماه مبارک رمضان خبرداد.
کد خبر: ۸۸۷۵۶۴۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 عبدالحسین مسلمی با بیان این مطلب گفت: طرح سلامت در ضیافت منطقه 20 در 41 مسجد، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، محله های کم برخوردار و کوره پزخانه های روستای محمودآباد به اجرا درآمد و  5 هزار نفر از شهروندان و روزه داران از این خدمات رایگان بهره مند شدند.

مسلمی با اشاره به اینکه طرح های اجتماعی سلامت محور با هدف پیشگیری و ارتقاء آگاهی شهروندان از وضعیت سلامت جسمی خود و خانواده هایشان انجام می شود، افزود: با اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان، 1748 نفر در کارگاه های آموزشی مشارکت کردند و 2187 شهروند نیز تحت غربالگری فشار و قندخون قرار گرفتند.

وی به ویزیت 337 شهروند توسط پزشکان متخصص اشاره کرد و گفت: با حضور و همراهی تیم مشاوران در این طرح نیز، 91 مشاوره فردی بهداشتی، 300 مشاوره تغذیه و طب سنتی، 102 مشاوره روانشناسی،  79 مشاوره مامایی، 21 مشاوره ژنتیک، 43 مشاوره مذهبی و محاسبه 92 مورد   BMI ویژه روزه داران و شهروندان انجام شده است.

مسلمی با اشاره به اینکه رسیدگی به نیازمندان و اقشار کم برخوردار از اولویت های طرح های اجتماعی در قالب اقدامات خدماتی و حمایتی است، یادآور شد: تیم پزشکان و مشاوران خیر و نیکوکار که در اجرای این طرح همکاری داشتند، یک روز کامل به ساکنان کوره پزخانه های روستای محمود آباد خدمات پزشکی و درمانی ارائه دادند تا ساکنان این محدوده حاشیه ای نیز از برکات این طرح معنوی بهره مند شوند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 یادآور شد: اجرای طرح های سلامت محور از مهمترین برنامه های مدیریت شهری است که علاوه بر ارائه این خدمات به صورت مستمر در سراهای محله و خانه های سلامت، در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی نیز به اجرا می رسد.

 

ارسال نظرات