مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان با اشاره به مشارکت 100 نفر از بسیجیان در طرح «همگام با کشاورز» گفت: با توجه به جلسات برگزار شده با جهاد کشاورزی امیدواریم، بتوانیم یک هم‌افزایی داشته باشیم تا فعالیت‌های خوبی در این راستا داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۷۵۵۶۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
لزوم هم‌افزایی بسیج مهندسین و جهاد کشاورزی در اجرای طرح «همگام با کشاورز»محمد کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به اجرای طرح «همگام با کشاورز» در ملایر اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح، جهاد کشاورزی ملایر همکاری خوبی با بسیج مهندسین داشته است.

وی با بیان اینکه طرح «همگام با کشاورز بسیج» یک طرح ملی است، افزود: در بحث کشاورزی میانگین تولید محصولات ما با وجود کشاورزان نمونه استان بسیار پایین است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان عنوان کرد: در بحث گندم دیم ممکن است کشاورز نمونه در هکتار 2 تن برداشت داشته باشد اما کشاورزی که حرفه ای برخورد نمی کند در هکتار 600 کیلو برداشت می‌کند و این فاصله برداشت برای ما مضر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همه نهاده‌ها مساوی است اما برداشت فرق می کند که باید مسائل فنی را رعایت کنیم.

کرمی با اشاره به چارت سازمانی جهاد کشاورزی گفت: با وجود کمبود عِده و عُده که بتواند همه کشاورزان را تحت پوشش قرار دهد، طرح ملی «همگام با کشاورز» وارد شده است تا اینگونه مسائل را حل کند و توان مهندسین بسیجی کشاورزی به کمک جهاد بیاید.

وی با بیان اینکه مهندسین بسیجی کشاورزی در بحث نکات علمی به کشاورزان و جهاد کشاورزی کمک می‌کنند، گفت: اگر ما خوب عمل کنیم اثرات این طرح را خواهیم دید و با ارزیابی که صورت خواهد گرفت می توانیم میزان اثربخشی این طرح را دریافت کنیم.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان بیان کرد: با توجه به جلسات برگزار شده با جهاد کشاورزی امیدواریم، بتوانیم یک هم‌افزایی داشته باشیم تا فعالیت‌های خوبی در این راستا داشته باشیم ما آغاز این طرح را به فال نیک می‌گیریم واز همه بسیجیانی که در این طرح شرکت داشته‌اند قدردانی می کنیم.

وی افزود: 100 نفر از بسیجیان در این طرح مشارکت داشته‌اند که سهمیه شهرستان 15 نفر بوده است که به همت بسیج مهندسین ملایر 20 نفر را بکارگیری کردیم.

کرمی عنوان کرد: امیدواریم در سال آینده این برنامه را قوی‌تر و اصولی‌تر پیگیری کنیم به شرطی که امسال یک خروجی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم هم تعداد و هم اعتبار آن را بیشتر کنیم.

وی گفت: سه نفر از مهندسین کشاورزی بسیجی که بیشترین فعالیت را داشته‌ و سه تعاونی تولید نیز که همکاری داشته‌اند در سطح استان مورد تشویق قرار می‌گیرند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: ما با آیتم‌های مختلفی که در نظر داریم بعد از برداشت محصول میزان اثربخشی طرح را رصد خواهیم کرد و امیدواریم همانند سال 72 که بسیج در طرح فلج اطفال ورود کرد و فلج را ریشه‌کن کرد این طرح نیز به کشاورزان کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات