عبدالوحید فیاضی گفت: ربوی بودن بانکداری عامل اصلی ورشکستگی است لذا اگر بانک ها از شیوه ربوی اجتناب نکرده و دولتمردان هم ممانعت نداشته باشند در آینده با شرایط بسیار دشواری در عرصه اقتصادی مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۸۸۷۵۵۵۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴

عبدالوحید فیاضی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: یکی از اصول اساسی برای نظام بانکی موثر عدم ورشکستگی است. اثر بخشی این راهکار به حدی زیاد است که تلاش های فراوانی از سوی مسوولان در این راستا را طلب می‌کند. از اینرو در نظر گرفتن تدابیری اختصاص داده شود تا  بتواند فعالیت های نظارتی  بر نظام بانکداری را استمرار بخشد.

وی با بیان اینکه بانک‌های کشورمان عمدتا ورشکسته هستند افزود:  آنچه که امروز در کشورمان شاهد هستیم این است که بانک ها عمدتا  ورشکسته هستند یا میل به ورشکستگی پیدا کردند و راهکار برون رفت از چنین وضعیتی  این است که بانک ها به مسیر اصلی و اهداف مورد نظر برگشت داشته باشند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بانک های  کشورمان به فعالیت‌های همچون شرکت داری و بنگاه داری و سایر فعالیتهایی که جزو اهداف بانکداری نیست فعالیت می‌کنند لذا سود و زیان بانک را مورد توجه قرار داده و تنها  به مردم  فشارمالی وارد می آورند از اینرو مردم را  در عسر و حرج  مای قرار قرار می‌دهند .

فیاضی خاطر نشان کرد: شرایط به شکلی در نظام بانکداری شده است که بانک در برابر مردم قرار گرفته است و بهتر است  چنین تعبیری داشته باشیم که در اقتصاد فعلی جمهوری اسلامی ایران بانک در برابر مردم  و مردم در برابربانک قرار دارند ؛ نوعی تقابل بین بانک و مردم،  بانک و مشتری  وهمچنین  بانک و سرمایه گذار و بانک و سپرده گذار منجر شده است که به  تقابل مردم با حاکمیت منجر می شود.

نماینده سابق مجلس در خاتمه افزود: با توجه به این نکته که  بانکداری ربوی در کشورمان مشاهده می‌شود از جمله عوامل موثر در ورشکستگی بانک‌های، نظام  ربوی که  مبارزه با خدا را در پیش گرفته‌اند می‌باشد. ربوی بودن بانکداری عامل اصلی ورشکستگی است  لذا اگر بانک های ربوی اجتناب نکرده  و دولتمردان هم  ممانعت نداشته باشند در آینده با شرایط  بسیار دشواری  در عرصه اقتصادی مواجه خواهیم شد.

ارسال نظرات