مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ:

مقاومت در خرمشهر مصداق آتش به اختیار بود

آتش به اختیار یعنی منتظر نمانید کسی کاری انجام دهد؛ بلکه خودتان هر اقدامی که شایسته است را باید برای دفاع از حریم خانواده و جامعه تان انجام دهید.
کد خبر: ۸۸۷۵۴۱۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام صادق نیکنام در گفتگو با خبرنگار بسیج، گفت: در سال 1359تنها دو سال بعد از انقلاب، رژیم بعثی با حمایت بیش از 83 کشور جهان، حمله ای تمام عیار را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز نمود و در شهریور ماه از زمین و آسمان مرزهای ما را مورد هجوم قرار داد و وارد خاک سرزمین ما شد.

وی، افزود: چند روز پس از حمله رژیم بعثی، دشمن وارد خرمشهر شد. در اینجا مردم هر یک وظیفه خود دانسته و هرکدام با هر وسیله ای تلاش کردند جلوی دشمن را بگیرند، در حالی که رژیم بعثی فکر می کرد سه روزه به تهران می رسد؛ اما با مقاومت مردمی روبرو و در خرمشهر زمین گیر شد.

نیکنام، ادامه داد: جوانها، نوجوانها، زنان و مردان منتظر ننشستند تا کسی برای آنها کاری کند؛ بلکه خود آنچه را وظیفه می دانستند انجام دادند و جلوی دشمن را گرفتند و اگر این کار را نمی کردند و منتظر می ماندند تا نهادهای مسئول کار کنند معلوم نبود چه بر سر انقلاب ما می آمد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهرنگ، گفت: حال نیز به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن در حال جنگی تمام عیار علیه ملت مظلوم ماست. ناتوی فرهنگی، جنگ فرهنگی، جنگ نرم و خطر نفوذة کلید واژه هایی هستند که حضرت آقا در مورد آمادگی همه جانبه برای مبارزه با دشمن چند سال است تاکید می کنند.

وی، تصریح کرد: باید ببنیم در برابر این همه سفارش و تأکیدات مقام معظم رهبری، وظیفه ما چیست؟ آیا باید منتظر باشیم و ببینیم دستگاه های مسئول چکار می کنند و تنها در کناری نشسته و نظاره گر باشیم؟ یقینا در اینصورت شکست سختی خواهیم خورد.

حجت الاسلام نیکنام، با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، " و کلکم راع وکلکم مسئول و عن رعیته"؛ اظهار کرد: همه ما مسئول هستیم. و در این جنگ نابرابر باید اقدام و کاری انجام دهیم.

وی، در پایان گفت: با توجه به اهمیت تربیت فرزندان، کمترین کاری که هر فرد می تواند انجام دهد، تربیت صحیح فرزندان بر مبنای سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار