خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: علت تاکیدات مقام معظم رهبری به مسائل فرهنگی آن است که دشمن نگاه ویژه‌ای برای نفوذ از این طریق دارد و با تمام قوا به دنبال هجمه‌ی فرهنگی به کشور است.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۴۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

علی کوچک‌خانی، مسئول سیاسی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع آتش به اختیاری در مسائل فرهنگی در روز 17 خرداد ماه اظهار کرد: امروز مسائل فرهنگی در کشور از اهمیت بسیار والایی برخوردار است و مقام معظم رهبری در دیدار دوستانه خود با جوانان و دانشجویان از این مهم سخن به میان می‌آورند.

وی تصریح کرد: علت تاکیدات مقام معظم رهبری به مسائل فرهنگی آن است که دشمن نگاه ویژه‌ای برای نفوذ از این طریق دارد و با تمام قوا به دنبال هجمه‌ی فرهنگی به کشور است.

این مسئول در ادامه تشریح کرد: افزایش آمار طلاق در جامعه، کمرنگ شدن ارزش‌های انقلابی و اسلامی، افزایش گرایش به فرهنگ بیگانه، امضای سند 2030 و مسائلی از این قبیل بیانگر آن هستند که برخی مسئولین فرهنگی اقدامات لازم را در حیطه مسئولیتی خود انجام نداده‌اند.

مسئول سیاسی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین توضیح داد: با توجه به آن که نقاط اصلی فرهنگی فعالیت لازم را در راستای رسیدگی به مسائل فرهنگی ندارند لازم است که نیروهای فکری جامعه وارد عمل شوند.

کوچک‌خانی اضافه کرد: هدف از مطرح کردن موضوع آتش به اختیاری آن است که اگر افراد ایده و یا فکری شایسته در ذهن دارند به میدان آمده و ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی را مانع خود ندانسته و منتظر دستور آن‌ها نباشند.

وی آتش به اختیاری را موضوعی نظامی عنوان کرد و گفت: آتش به اختیاری یک تاکتیک نظامی برای اوقاتی است که ارتباط فرد با فرمانده قطع شده است و مقابله با حملات دشمن به عنوان راهبرد اصلی برای این تاکتیک است.

این مسئول با اشاره به بیانات چند سال پیش مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان، مطرح کرد: دانشجویان افسران جنگ نرم هستند و باید در شرایط خاص با آگاهی کامل در مقابل طرح‌های دشمن بایستند.

مسئول سیاسی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین مسئله آتش به اختیاری را فرمانی برای مواجهه با دشمنان خارجی کشور دانست و تبیین کرد: دانشجویان و افراد آگاه می‌توانند در شرایطی که مسئولین آمادگی لازم را ندارند با قدرت تفکر و تخصص و اشراف کامل به موضوع، وارد شده و ایده و راه‌حل خود را بیان کنند.

کوچک خانی افزود: مسئله آتش به اختیاری در عرصه فرهنگی هرگز به معنای اقدام خودسرانه و عجولانه نیست و لازم است که پس از بررسی‌های دقیق، اقدامات لازم صورت گیرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند ایشان خود با اقدامات عجولانه‌ مخالف هستند.

وی در قسمت پایانی این گفت و گو خاطرنشان کرد: دانشجویان و افراد آگاه به مسائل می‌توانند در شرایط غفلت مسئولین و در مواقع لزوم به صحنه آمده و از قلم و فکر خود استفاده کنند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها