بیت المقدس، را می توان تنها مکانی دانست که پیروان همه ادیان الهی بر قدسی‌ بودن آن متفق القول هستند.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۴۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، بیت المقدس،  را می توان تنها مکانی دانست که پیروان همه ادیان الهی بر قدسی‌ بودن آن متفق القول هستند. 


البرز آماده استقبال باشکوه از روز جهانی قدس


زمینه‌های جدایی این مکان مقدس از خاک فلسظین  با شکل‌گیری رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال 1948 آغاز شد و پس از آن در یک فرآیند مرکب از بی‌کفایتی سران کشورهای عرب و اتحاد کشورهای استکباری با رژیم صهیونیستی زمینه سازی برای بیرون کردن مسلمانان و جایگزین کردن یهودی ها آغاز شد. پس از این حرکت هدف‌دار برای حذف هویت اسلامی بیت المقدس، درگیری فلسطینی‌های غیرمسلح با رژیم بی‌رحم اسرائیل آغاز شد.

نوایی جدید در جهان

با پیروزی انقلاب اسلامی، امید تازه‌ای در ملت‌های مستضعف جهان شکل گرفت و  فلسطینیان نیز از دستاوردهای نظام الهی ایران بهره‌مند شدند.

امام خميني (ره) در روز 16 مرداد سال 1358 مصادف با سيزدهم رمضان 1399هجری قمری همزمان با شروع دور تازه‌اي از جنايات بي‌رحمانه رژيم اشغالگر صهيونيستي در لبنان طي پيامي، روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان «روز جهاني قدس» تعيين كردند و عموم مسلمين جهان را به همبستگي اسلامي در اين روز بزرگ فراخواندند.

ایشان در سخنرانی بعدی در قم، اظهار داشتند: «روز قدس» يك روز جهاني است. روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلة مستضعفين با مستكبرين است. 

روز مقابلة ملتهايي است كه در زير فشار ظلم ‌آمريكا و غير امريكا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست. روزي است كه بايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستكبرين، و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند. روزي است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد».

روزقدس روز اسلام است

در بخش دیگری از اظهارات حضرت امام(ره) تصریح شد: «روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزي است كه اسلام را بايد احيا كرد و احيا بكنيم، و قوانين اسلام در ممالك اسلامي اجرا بشود.

 روز قدس روزي است كه بايد به همة ابرقدرتها هشدار بدهيم كه اسلام ديگر تحت سيطرة شما، به واسطة عمال خبيث شما، واقع نخواهد شد.

 روز قدس، روز حيات اسلام است. بايد مسلمين به هوش بيايند، بايد بفهمند قدرتي را كه مسلمين دارند؛ قدرتهاي مادي، قدرتهاي معنوي.

 مسلمين كه يك ميليارد جمعيت هستند و پشتوانة خدايي دارند و اسلام پشتوانة آنهاست و ايمان پشتوانة آنهاست از چه بايد بترسند؟».

آغاز حرکتی ماندگار

از سال 1358 با رویه ثابت تعریف شده «روز جهانی قدس» در ایران و دیگر کشورهای جهان با تاسی از پیام امام خمینی(ره) گرامی داشته می شود که شاید بتوان طبق پیش‌بینی امام(ره) تلخ ترین اتفاق در این روز را شعارهای حامیان و عمال استکبار عنوان کرد که در راهپیمایی روز قدس در سال 88 و در بحبوحه فتنه، شعار «نه غزه، نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر دادند.

روز قدس در استان البرز

در استان البرز نیز با حضور مردم انقلابی شهرهای استان، روز قدس با شکوه و عظمتی باور نکردنی برگزار می‌شود.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها