رحمت الله نوروزی گفت: موسسه مالی فرشتگان ، سرمایه مردم را از بین برد و با 4000 میلیارد کسری بودجه مواجه شده است بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و آقای سیف پاسخگویی لازم را سبت به ورشکستگی داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۳۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴

رحمت الله نوروزی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره احتمال ورشکستگی بانک های دولتی و خصوصی  اظهار داشت: ورشکستگی بانک ها یکی از مسائل مهمی است که مسوولان نظارتی باید پاسخگو باشند اگر مغازه ای فاقد جواز کسب  باشد ظرف  24 ساعت نهادهای نظارتی اماکن ، تعزیرات و دستگا ههای مختلف تعطیل می‌کنند اما  چگونه بانک مرکزی یک سری موسسات مالی  مجوز داده است ؛ بحثی که وجود دارد عدم نظارت بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه برخی موسسات مالی همچون موسسه مالی ف ، سرمایه مردم را از بین برد افزود: موسسات اقتصادی و مالی مختلف اعم از ف  با وجود  نیروی انسانی زیادی که داشتند و سرمایه  مردم را در اختیار داشته است سرمایه ها را از بین بردند .  این در حالی است که موسسه مالی ف با  4000 میلیارد  کسری بودجه مواجه شد  چنانچه سرنوشت کاسپین  هم در وضعیت مشابهی قرار دارد.

وی در ادامه بیان داشت:  بانک مرکزی، وزیر اقتصاد  و آقای سیف پاسخگویی لازم را نسبت به ورشکستگی موسسات مالی و بانک ها داشته باشند  از اینرو انتظار می‌رود که فارغ از مسائل سیاسی به سرمایه های از دست رفته توسط موسسات مالی بپردازند  آنچه که مهم است این است که  اعتماد مردم نباید از دست رود؛  بانک مرکزی به  جای اینکه به  تعاونیها یا موسسات خصوصی مجوز دهد باید نظارت کافی داشته باشد چگونه ممکن است موسسه مالی با  4000 میلیارد یا 7000 میلیارد کسری  بودجه روبرو شود.

نوروزی در ادامه گفت: دولت باید نسبت به موسسات مالی  که با کسری بودجه  مواجه شده اند حمایت لازم را نسبت به سرمایه های مردم داشته باشد این در حالی است که  سرمایه های مردم نقش اصلی را در اعتماد بانکی به خود دارد، عده ای از مردم نمی‌توانند در امور تولیدی  یا مسکن سرمایه گذاری کنند از اینرو اقدام به سپرده گذاری کرده لذا  سپرده گذاری باید به صورت مبنای بانکی انجام بگیرد متاسفانه در شرایط کنونی اعتماد  به سرمایه گذاری هم از بین می‌رود.

ارسال نظرات