امام جمعه ایوان گفت:رییس جمهور نباید در مسائلی که در نیازمند تبحر و مهارت خاص است وارد شود چرا که مطرح کردن اینگونه صحبت ها نیازمند دانش در رشته کلام است.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۱۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "علی محمد لروند"؛ امام جمعه ایوان گفت:متاسفانه درسالروز شهادت مولای متقیان در ضیافت افطار رییس جمهور کشورمان سخنانی را مطرح نموده اند که حتی انتظار مطرح کردن اینگونه سخنان از غیر شیعه ها را هم نداشتیم.

وی اظهار کرد: درانتخابات رییس جمهور دنبال گرفتن رای اقلیتها بودو اینگونه صحبت ها ازجانب رییس جمهور در راستای تایید صقیفه بنی ساعده است.

حجت الاسلام لروندبا اشاره به اینکه رشته اصلی اینجانب کلام است افزود: رییس جمهور نباید در مسائلی که در نیازمند تبحر و مهارت خاص است وارد شود چرا که مطرح کردن اینگونه صحبت ها نیازمند دانش در رشته کلام است نه حقوق ،همانطور که بارها رییس جمهور اظهار کردند که بنده حقوق دان هستم نه سرهنگ بنابراین لازم است در این زمینه افرادی اظهار نظر نمایند که در حیطه تخصصشان باشد.

امام جمعه ایوان ادامه داد:اینکه رییس جمهور می در سخنانش می گوید حضرت علی(ع) حکومت را به انتخاب مردم واگذار کرد کاملا و به صراحت آیات قرآن را زیر سوال برده است ،چرا که خطبه ای که به آن اشاره کرده است معنای آن این نیست که حضرت علی برخلاف قرآن امامت انتسابی را کنار گذاشته است .

وی ادامه داد:ما انتظار داریم که مراجع تقلید و علما حساسیت نسبت به این نشان دهند و از اسلام دفاع کنند و نباید در این برهه زمانی رهبر را تنها بگذاریم،و لازم و ضروری است علما و مراجع تقلید این گونه مسائل را تشریح کنند.

حجت الاسلام لروند به قسمت دوم سخنان رییس جمهور اشاره کردو بیان داشت :جناب رئیس جمهور شما میگویید در اسلام لعن ومرگ نیست ودشنام وجود ندارد لطف کنید بفرمایید ایا کلام "عادمن عاداه یا واخذل من خذله" از زبان پیامبر اشتباه بوده ،اقای روحانی همانطور که نماز جزء فروع دین است تبری هم جزء فروع دین است وتبری یعنی برائت از دشمنان خدا، ایا طبق دیدگاه حضرتعالی باید تبری را از فروع دین حذف کرد ،مگر شیعیان دیوانه هستند که فحش بدهند ،کجای دنیا لعن گفتن به ظالم بی منطقی حساب میشود؟ اگر ما اهل فحش بودیم که باید به ژاپن وچین وکره شمالی وکره جنوبی وایتالیا و...کشورهای دیگر هم مرگ میگفتیم سخنان شما برچه اساس وپایه ای استوار است ایا طبق نظر جنابتان یکی از اعمال امشب ۱۰۰مرتبه لعن بر قاتل امیر المومنین اشتباه است ،کمی انصاف هم خوب است.

امام جمعه ایوان تصریح کرد: آیا پست و مقام آنقدر ارزش دارد که رییس جمهور به مقدسات پشت پا کند ،توصیه اینجانب به رییس جمهور ان است که به مسائل سیاسی مثل برجام که بی فرجام شد و به اینگونه مسائل وارد نشود چرا که ورود به اینگونه مسائل نیازمند تخصص و علم مربوطه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار