حجت الاسلام علم الهدی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

حراج فضل الهی در آخرین روزهای ماه رمضان

موسس و مسئول حوزه علمیه انوار الصادق (ع) خراسان رضوی گفت: مثل روزهای آخر ماه رمضان مثل کسی است که جنس هایش را حراج می کند و در روزهای آخر دیگر شروع به جمع کردن جنس هایش می کند. برادر و خواهر مومن خودت را برسان!
کد خبر: ۸۸۷۵۲۶۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر علم الهدی موسس و مسئول حوزه علمیه انوار الصادق (ع) خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با تاکید بر اهمیت دادن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و استفاده لحظه به لحظه از این روزهای باقی مانده ماه مبارک گفت: ما در هفته آخر ماه رمضان قرار داریم این ماه برای ما یک ماه طلایی و یک فرصت بی مثال بود.

وی افزود: اگر خدای متعال در هر شب جمعه از اول غروب تا صبح برای منادیان خود وقت می داد که فریاد بزنند هر کس گرفتار است بیاید تا خدا جواب او را بدهد و هر توبه کننده ای بیاید خدا توبه او را می پذیرد این ماه از اول تا آخرش این لطف الهی برای همگان به عنایت خدا به رایگان اختصاص داده شده و خدای متعال فضلش را برای تمام بشر حراج کرده است.

حجت الاسلام علم الهدی تصریح کرد: ما به عنوان یک انسانی که بنا بود در این ماه رمضان یک پروژه خودسازی را برای خودمان در دست اجرا داشته باشیم و خودمان را به یک نقطه عالی و یک درجه بلندی از سعادت انسانی برسانیم جا دارد در این روزهای باقی مانده از ماه رمضان بازنگری کنیم و ببینیم که چقدر از وعده هایی که پیغمبر داده بودند و آدابی را که برای این ماه ذکر کرده بودند انجام دادیم.

موسس و مسئول حوزه علمیه انوار الصادق (ع) خراسان رضوی بیان داشت: اولین دستور در ماه رمضان دعا بود باید ببینیم ما چقدر دعا کردیم و تا چه اندازه روح دعا در وجود ما حاکم شد و چقدر از دعاهایمان را توانستیم با قلوب طاهره همراه کنیم که به اجابت برسد. دوم اینکه پیغمبر فرمودند در این ماه کوشش کنید دستهایتان را به دست فقرا برسانید. روزه داران را افطار دهید. هر کس یک سائل را سیر کند مثل کسی است که بنده ای را از بند اسارت آزاد کرده است.

حجت الاسلام علم الهدی اظهار داشت: یکی دیگر از توصیه ها این بود که ما در این ماه خود را به مغفرت خدا نزدیک کنیم و توبه کنیم و مورد آمرزش قرار بگیریم. آدم بدبخت کسی است که ماه رمضان بر او سپری شود و او به خدا دست پیدا نکند یعنی مورد آمرزش قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه مثل روزهای آخر ماه رمضان مثل کسی است که جنس هایش را حراج می کند و در روزهای آخر دیگر شروع به جمع کردن جنس هایش می کند گفت: برادر و خواهر مومن خودت را برسان! سفره پر نعمت ماه رمضان در حال جمع شدن است و التماس کن یکبار دیگر بتوانی این ماه را ببینی.

حجت الاسلام علم الهدی گفت: پیغمبر (ص) در ده روز آخر ماه رمضان می فرمودند رخت خواب مرا جمع کنید یعنی در این فرصت های آخر دیگر خواب برای ایشان معنی نداشت. این شب های آخر ماه رمضان هر شب دعای مخصوصی برای خود دارد. باید از این فرصت های آخر کامل بهره مند شویم و به غفلت نگذرانیم که در این صورت پشیمانی سودی ندارد.

ارسال نظرات