عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: سند ۲۰۳۰ عوارض و اشکالاتی در مباحث آموزشی، روانی نسل آینده خواهد داشت چرا که آموزش از سنین کودکی به آرامی در شخصیت فرد نهادینه می‌شود و به فرموده قرآن آموزش نادرست فرد را آرام آرام در منجلاب می‌کشاند.
کد خبر: ۸۸۷۵۲۳۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، اکبر ترکی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به مفاد سند 2030 گفت: طی ماه‌های گذشته این سند مورد بررسی بسیاری از کارشناسان، کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس، نمایندگان مجلس قرار گرفت و ایرادهای زیادی به آن وارد آمد از سویی مقام معظم رهبری نیز فرمودند سند 2030 در درجه اول ایراد دارد و نباید امضا و اجرایی می‌شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس به فرمایش مقام معظم رهبری به عنوان فصل الخطاب اشاره کرد و گفت: ایشان تدکر دادند فرض بر اینکه در محتوای این سند اشکالاتی وجود نداشته باشد و مباحث ضد اخلاقی و ضد دینی هم وجود نداشته باشد، چه دلیلی دارد سند آموزشی ما را کشورهای بیگانه برایمان بنویسند و ترسیم کنند.

ترکی، با بیان اینکه از نگاه کارشناسی این سند عوارض و اشکالاتی در مباحث آموزشی و از بعد روانی و تربیتی بر نسل آینده خواهد داشت افزود: روش‌های آموزش از سنین کودکی به آرامی در شخصیت فرد نهادینه می‌شود و به فرموده قرآن آموزش نادرست فرد را آرام آرام در منجلاب می‌کشاند تا جایی که مبادرت به گناه می‌کند یا به گونه‌ای دیگر تربیت می‌شود.

وی با ذکر مثالی گفت: کشوری مانند آنجلس را در نظر بگیرید که در قدیم کاملاً اسلامی بود اما تحت تأثیر آموزش امروزه تبدیل به کشور اسپانیا شده است که با جایگاه دوران گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اذعان کرد: مردم ما مسلمان و ایرانی با اولویت بندی بر مسائل اخلاقی، دینی و انسانی هستند حتی کسانی که به عنوان اقلیت‌های مذهبی مثل ارامنه در کشور ما زندگی می‌کردند به رعایت عفت و مسائل اخلاقی پایبند هستند که بسیار تاثیرگذار است.

ترکی، در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: در کشور از حدود 5 سال قبل سندهای دست بالایی برای تحول آموزش و پرورش تدوین شده است اما این سؤال مطرح است که چرا آئین نامه‌های اجرایی برای آن تهیه و اجرا نکرده‌اند؟ این مبحثی است که اخیرا هم آقای رئیس جمهور و اعضای دولت اعلام کرده‌اند اما دلیل چالش‌های موجود چیست؟

این مقام مسئول با بیان اینکه کشور ما از فرهنگ غنی برخوردار است گفت: درباره سند 2030 و تصمیم گیری بر آن توصیه ما بر این است که چالش در جامعه ایجاد نشود چرا که فرموده مقام معظم رهبری فصل الخطاب است، کشورهای دیگر و اروپائیان در طول سال‌های گذشته علوم مختلف مثل علوم پزشکی یا فلسفه و غیره را از اندوخته‌های علمی ما به ارث بردند و این نشان از برتری ایران نسبت به آنها است که باید آن را پاسداری کرد.

 

ارسال نظرات