امین‌زاده تاکید کرد: سبک فرزندپروری خانواده و رقابت در جامعه از علل اصلی تثبیت جلوه‌گری در افراد محسوب می‌شود
کد خبر: ۸۸۷۵۱۹۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
اسماعیل امین‌زاده روان‌شناس و استاد دانشگاه ازاد کرج و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشراه به بعضی از رفتار خاص و دور از عرف در فضای مجازی برای جلب توجه و شهرت گفت: انسان به طور ذاتی دوست دارد که مورد تایید دیگران باشد؛ نیازی که در میان جوانان و نوجوانان ایرانی بیشتر نمود پیدا کرده است.
 
وی بیا بیان اینکه میل به جلب تجوجه به ذاته چیز بدی نیست، اظهار داشت: نیاز به جلب توجه سایرین در نوجوانی و جوان به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل نیاز به محبت همسالان همجنس و یا رفاقت، جنس مخالف و نوع بشر نوع و یا دوستی است.
 
این کارشناس با بیان اینکه پیام و تصاویر منتشر شده در اینستاگرام در سه دسته کلی قرار دارند، افزود: گزارش از شرح حال کارهای روزانه، خودنمایی ظاهری اغلب در دختران و بیان واقعیت در قالب طنز با استفاده از کلمات قصار در جهت برآورده کردن نیاز به محبت نوع بشر جزو این سه مورد به شمار می‌آیند.
 
امین‌زاده در خصوص علت اینکه برخی افراد با وجود گذر از دوره نوجوانی و جوانی همچنان درصدد خودنمایی خود هستند، تاکید کرد: سبک فرزندپروری خانواده و رقابت در جامعه از علل اصلی تثبیت جلوه‌گری در افراد محسوب می‌شود و در صورتی که این شرایط در دوره نوجوانی و جوانی محقق شود، اشخاص در اواخر جوانی سعی می‌کنند به درستی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
 
وی یادآور شد: بیشترین میزان اعتماد به نفس را کودکان در سنین شش ماهگی تا سه سالگی دارند که دنیا را از دید خودشان تجربه می‌کنند، اما نوجوانان، جوانان و بزرگسالان میزان تجربیاتشان محدود و دارای قالب است.
ارسال نظرات