عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
محمد اسماعیل سعیدی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید ما در این زمینه پیوست و مهندسی فرهنگی داریم ولی باید پرسید کجاست این پیوست فرهنگی؟ چه کسی ناظر بر اجرای آن است؟
کد خبر: ۸۸۷۵۱۷۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با تاکید بر لزوم ورود جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع حمایت از طرح های داخلی و متنوع لباس ایرانی گفت: متاسفانه ما در این قسمت دچار نوعی وادادگی و انفعال شده ایم.

وی افزود: ما اشتباه استراتژیک کرده ایم فکر کردیم اگر در طراحی مدل های مختلف لباس ایرانی با حفظ اصول تلاش کنیم خودمان را بیهوده به زحمت انداخته ایم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: موضوع دیگر در نظر گرفتن ذائقه مردم و جوانهاست جوان تنوع طلب و به دنبال زیبایی است جوان دنبال مسائل تازه و نو است. اگر این سلیقه جوان را نشناسیم و مدیریت نکنیم و پاسخگوی ذائقه او نباشیم دیگرانی که به هویت و ارزش ها و اعتقادات ما هیچ ایمانی ندارند کار را در دست می گیرند و نتیجه اش همین می شود که لباس هایی با فرهنگ غربی در کشور ما ترویج می شود و این عیب و ضعف ما را می رساند.

سعیدی بیان داشت: ما به نسبت مد روز نتوانستیم در ارائه لباس های ایرانی موفق باشیم و لباسی که با فرهنگ و اعتقادات ما همخوانی داشته باشد تولید کنیم و بقیه جای خالی ما را دیدند و پر کردند. شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید ما در این زمینه پیوست و مهندسی فرهنگی داریم ولی باید پرسید کجاست این پیوست فرهنگی؟ چه کسی ناظر بر اجرای آن است؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر چارچوب ها را در این خصوص مشخص کرده بگوید کدام دستگاه ها قصور کرده اند اگر چارچوب ها را قبول کرده باشند باید در زمینه طراحی لباس دانشجو بپذیرند چرا که این یک علم است. ذائقه سازی و تغییر ذائقه مردم یکی از محوری ترین موضوعات در دستور کار نظام سلطه در دنیای اسلام برای نفوذ بیشتر است که یکی از روش ها در طراحی لباس صورت می گیرد.

ارسال نظرات